chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | článek Retrorecenze - Illegal Illusion : Veto (21. 07. 2010, 15:00)

MusicZone | článek Retrorecenze - Illegal Illusion : Veto (21. 07. 2010, 15:00)

Článek

Richard Kutěj (21. 07. 2010, 15:00) Retrorecenze - Illegal Illusion : Veto

ilegal

V rubrice Retrorecenze si (jak je již z jejího názvu patrné) připomeneme některá starší alba, vždy u příležitosti nějaké významné novinky u dané kapely (nové album, koncert v ČR, výročí). Může jít o desku starou 3 roky, ale klidně také 15 let...

Illegal Illusion - Veto

Znám jen málo kapel, které hrají řekněme "současně znějící tvrdý rock" (vím, hodně jeblý termín), jež by mně bavily a oslovovaly tak mocně, jako Illegal Illusion. Proč? Tak to je naprosto jasný! Na rozdíl od milionu klonů, které se snaží znít, ach, tak moderně, tvrdě a zajímavě, to tam Illegal Illusion mají naprosto přirozeně a bez jakýchkoli kalkulací. Tahle muzika je dámy a pánově především jedno velké tepající srdce.

Krásně udělaný "dvanáctipalec" "Veto" je zatím posledním nosičem téhle bílovecké partičky a najdete na něm pět svižně tepajících a do srdce vstupujících kousků. Muzika Illegal Illusion má hned několik vlastností, kterými si vás v dobrém slova smyslu doslova omotá kolem prstu. Songy na pomezí tvrdého a drsného rocku, hardcorového tahu a se spodním proudem indie melodiky, znějí naprosto suverénně, přirozeně a čistě. Zkrátka melodické nápřahy přímo do vašich uší, to vše navíc posichrované parádně makajícím zvukem a skvělým zpěvem! Ten zpěv je většinou drsný jako smirkový papír, zároveň ovšem parádně melodicky ohebný a zapadající přesně do nálady toho kterého kousku. A když se třeba rozprostře do psychedelicky kolíbavé "A Very Intimate Coup", věřím, že vlhne nejedno kotě.

Každá retrorecenze na tomhle webu má nějakej smysl, proč se k dané desce zrovna vracíme. A tady je to jasný! Tohle je nezaměnitelná a parádní muzika pro tyhle příjemné letní dny. Auto, černé brýle na oči, do přehrávače Illegal Illusion a jeď! Intenzivní výlet kamkoli, výlet, na který se budeš pořád rád vracet. A není nic snažšího, než znovu zmáčknout tlačítko Play!

Výtvarně krásně udělaná deska vyšla jako 12tipalec, kde na jedné straně najdeš všechny songy a druhá strana vinylu překvapí výtvarným dílkem. A bát se koupi tohoto skvostu nemusí ani čistí "cédéčkáři". Obal obsahuje i tenhle nosič.

Hodnocení: 6/7

Tracky: Autopilots, Beathing In, A Very Intimate Coup, Making The Gong Slown Down, Sparkler

Žánr: Indie rock hardcore