chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | profil Jon Kennedy - Mistr instrumentálních beatů (04. 03. 2009, 09:00)

MusicZone | profil Jon Kennedy - Mistr instrumentálních beatů (04. 03. 2009, 09:00)

PROFIL

Redakce (04. 03. 2009, 09:00) Jon Kennedy - Mistr instrumentálních beatů

Jon Kennedy

Hudbě Jona Kennedyho se poprvé dostalo zasloužené pozornosti v jeho 24 letech, když Mr. Scruff zahrál jeho track "Tell Me How You Feel" v brightonském rádiu. Jon ihned dostal smlouvu u Tru Thoughts, tedy u značky spřízněné s Ninja Tune. Tam také vyšlo jeho první album "We’re Just Waiting For You Now", ovšem o dva roky později už byl Jon Kennedy v rukou vydavatelství Grand Central. Tam se dostal zejména díky slavnému remixu, který udělal pro tehdejší hitový singl na tomto labelu, desku "The Girl Who Fell Through The Ice" od projektu Aim.

Roku 2002 uzřelo světlo světa Jonova nahrávka "Take My Drum Tto England", o níž I-DJ Magazine napsal, že jde o "báječně vrstevnaté album plné vkusně navržených beatových ploch." Jon Kennedy podle této recenze tehdy "dozrál v jednoho z nejbystřejších producentů v Británii." "Přechod ke Grand Central měl jistě velký vliv na mou hudbu," vzpomíná Jon. "Pamatuji si, když jsem ještě roku 1997 bydlel v Kanadě a viděl jsem desky z Grand Central v obchodu s vinyly. Připomínaly mi můj domov a styl hudby, kterému jsem se chtěl věnovat."

V Jonově tvorbě najdeme jasný posun mezi každým ze tří alb. Zatímco to první poskládal hlavně ze samplů a smyček, na druhém si už nahrává a efektuje své vlastní samply a třetí deska "Useless Wooden Toys" ještě více odhaluje jeho tvůrčí proces. "Toto album je určitě přímější, oholené až na kost," říká Jon, který už tentokrát nepoužil žádné cizí samply. "Lidé dnes mohou tvořit na ohromném množství hudebních programů, ale ve skutečnosti jen opakují stále ty samé postupy. Kvůli tomu je teď downtempová scéna zaplavena průměrným zaměnitelným zvukem." A ten u Jona opravdu nenajdete, na desce "Useless Wooden Toys" se mísí vlivy breakbeatu, bossanovy, psychedelie i dubu.

Jakožto zkušený hráč na bicí se Jon také snaží na sto procent prezentovat svou hudbu naživo se skutečnými nástroji a v co nejvěrnějším podání. "Pro nás je to výzva, hrát přesně tak jako na desce. Ono je dost jednoduché, dělat naživo takové coververze inspirované vlastní hudbou, ale mě už nebaví projekty, které říkají, že se při koncertech nedrží nutně svého původního zvuku. Původní zvuk je přesně to, co mě zajímá! Pečlivě si vybírám své spoluhráče a všichni jsou skvělí hudebníci. Na mě je pak, abych více prozkoumal technickou stránku zvukových efektů a dotvořil výsledek, na němž mi záleží."

Jon Kennedy je do své hudby opravdu zapálený. Pokud někdo dokáže skutečně dobře přenést svůj charakteristický zvuk na pódia, pak je to právě on. Jistě vám to dosvědčí i návštěvníci jeho loňského koncertu v pražské Roxy. Do Roxy se Jon Kennedy se svou kapelou vrátí ve čtvrtek 12. března, a vy tak máte druhou šanci seznámit se s jedním z nejosobitějších anglických producentů.

Partnerem MusicZone.cz je AUDIOTEK MUSIC CENTER - music megastore.

Novinky e-mailem

INZERCE

Polí pět

INZERCE

  • spotřebitelský rozhodce
  • Rozhodčí řízení (též arbitráž) je profesionální řešení sporů, které je: rychlé, levné, snadno vymahatelné, neformální a jednoinstantnční.