chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Ahmed má hlad - Magadan (01. 02. 2005, 11:00)

MusicZone | recenze Ahmed má hlad - Magadan (01. 02. 2005, 11:00)

Tonda Kocábek (01. 02. 2005, 11:00) Ahmed má hlad - Magadan

• 1) Marko
  • 2) Magadan
  • 3) Maksym kozak
  • 4) Čumak
  • 5) Rasa žyta rasila
  • 6) Oj, Bože, bože
  • 7) Pjanycja
  • 8) Donskoj Kazak
  • 9) Javor
  • 10) Dunaj
  • 11) Volga
  • 12) Dobro
  • 13) A ja svamu milamu
  • 14) Ivan Kiflov
  • 15) Ogródeczek
  • 16) Zasvistaly kozačeňki
  • 17) Na vrch Lopenička

Rozjetý výlet na východ, k tanci i poslechu * * * * * - -

Interpret: Ahmed má hlad
Album: Magadan
Žánr: World-music
Celkový čas: 00:48:01
Rok: 2004
Vydavatel: Indies records

Početný pražský téměř orchestr Ahmed má hlad už několik let patří ke špičce domácí worldmusic. S úspěchem obráží kluby celé republiky, několikrát do roka vyrazí i za hranice, a nedávno jim dva a půl roku po debutu "Salám a Lajka" vyšlo i druhé CD "Magadan". Opět na něm nabízejí své osobité transkripce slovanského folklóru, ve kterých roubují původní nápěvy a texty s punkovou energií a navzdory dominantním dechům a akordeonu i alternativně-rockovým hutným podáním se spoustou zvratů, změn tempa a častými gradacemi. Pro všechny ty, kteří je už v minulosti slyšeli, asi nebude nijak převratným překvapením, pro nezasvěceného prvoposluchače pak ovšem může znamenat objevení nového světa. A pro všechny, kterým se zdá anglo-americká hudební scéna už dokonale vyčerpaná a ve vleku módních trendů, pak přinejmenším milé osvěžení.

Jestliže debut byl hodně ve znamení Balkánu, tentokrát tu mnohem častěji zaslechneme běloruštinu, ukrajinštinu, ruštinu a další východní jazyky. Kdybych si ale měl pro jejich snahu vymyslet aktuální škatulku, asi bych řekl klezmer-punk. Přístup ovšem zůstal stejný – opět tu nenajdeme puristickou interpretaci folklórních témat, ale vlastní skladby na podstavci daném původní melodií, či nově složené k původnímu textu. V tom je asi největší síla Ahmedů – chuť nejen interpretovat, ale přetvářet si vše k obrazu svému a modelovat ve výsledný tvar. Svůj tvar. A to i přesto, že repertoár tu není ani tak stylově všežravý jako třeba u Trabandu, ani netrpí tradicionalistickou úctou k originálům jakou mají třeba Gothart. Nebojí se použít čistě rockové prvky, ale nečiní tak dryáčnickým způsobem jako spřátelený Neočekávaný dýchánek. V každém případě je uvěřitelný a důvěryhodně přesvědčivý. Poctivě je ovšem nutno jedním dechem dodat, že vytrvalé prošlapávání své cesty s sebou nese negativum v podobě opakování aranžérských schémat.

Jestli se ale něco na desce zcela vymyká běžnému průměru v tom nejlepším slova smyslu, pak je to naprosto neuvěřitelná datová stopa, asi nejobsažnější, jakou jsem vůbec kdy viděl. Pokud se vám album dostane do rukou, rozhodně si ji nenechte ujít – jako lákadlo budiž konstatování, že komplet texty, obsáhlé fotoalbum se vtipnými komentáři a desítkami fotografií, všechny skladby ve formátu mp3 a sestava skupiny, jsou jen malým zlomkem obsahu. A že k absolvování celého CD-ROMu budete nejspíš potřebovat čas řádově v hodinách.

U spousty podobných spolků často vyvstává otázka, zdali má jejich energetický náboj vůbec šanci být přenesen do studiového záznamu, a zda-li má i případně povedená nahrávka i nějaký jiný smysl než jen zakonzervování. Přece jen totiž největší síla těchto seskupení tkví v pódiové prezentaci a možnosti návštěvníka koncertu nechat se unést, a podle svého naturelu se buď jen pohupovat nebo si pořádně zařádit pod pódiem. Skupina ovšem jednak neponechala nic náhodě a svěřila se studiu jáMOR, odkud vycházejí jedny z nejlepších nahrávek u nás, a tak se jí nejen podařilo tvorbu adekvátně zaznamenat, ale dodat ji smysluplnost v tom, že si můžeme všechny detaily i jemné finesy vychutnat v klidu ušáku, včetně souběžného čtení textů, které jsou předpokládám svou cizokrajností nejen mně ve zpívané podobě prakticky nesrozumitelné.

V souvislosti s tím ovšem narážíme – vedle zmiňovaných aranžmá – na druhý háček této desky. Dramaturgie skladeb je totiž spíše tanečně koncertní, než poslechová, a jestliže první deska se nesla ve znamení nepoměru ve prospěch pomalejších skladeb, u "Magadanu" je tomu přesně naopak. Pokud se ale do desky pořádně zaposloucháte, celá řada silných míst (pro mě třeba teskný "Javor" nebo polský "Ogródeczek" z citacemi z českého folklóru), může způsobit, že ji postupem času přijdete více než na chuť. Jen ta celkově veselá nálada mi s pojmem "Magadan" (který má v historii bývalého Sovětského svazu stejný zvuk, jako v Čechách Terezín či v Polsku Osvětim), pořád nějak nejde dohromady...

summer dresses for a wedding (14. 04. 2013, 01:19) summer clothes

You certainly deserve a round of applause for your post and more specifically, your blog in general. Very high quality material.

prom designer dresses (13. 04. 2013, 17:52) designer prom dresses