chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Živé kvety - Sloboda (18. 05. 2006, 13:00)

MusicZone | recenze Živé kvety - Sloboda (18. 05. 2006, 13:00)

Tonda Kocábek (18. 05. 2006, 13:00) Živé kvety - Sloboda

• ukázka 1) Túlať sa ulicami 1) Túlať sa ulicami
  • 2) Sloboda
  • 3) Dni ako komíny
  • 4) Už ma máš
  • 5) Povedz, že je koniec
  • 6) Nezatrpknúť
  • 7) Vypadni z môjho sna
  • ukázka 8) Ópium 8) Ópium
  • 9) Doba je zlá
  • 10) Čakám kým táto chajda spadne
  • 11) Vráť mi čo si mi vzal
  • 12) Z celého srdca
  • 13) Svet je dokonalý

Svobodná hudba pro svobodné lidi. * * * * * * -

Interpret: Živé kvety
Album: Sloboda
Žánr: Rock & folk
Celkový čas: 00:54:12
Rok: 2005
Vydavatel: Black Point music

Slovenský kvintet Živé kvety s jejich čtyřmi alby a začátky datujícími se do roku 1994 nelze rozhodně považovat za začátečníky, ale energie, nadšení a v tom nejlepším významu slova svěžest, která z jejich aktuální desky vyvěrá, snadno vzbudí u nezasvěceného posluchače mylný dojem, že jde o středoškoláky. Lehkost a bezstarostnost, s jakou z ní padají jednoduché, ale o to víc geniální písničky, s otevřenými výpověďmi bez kalkulů i jinotajů, je až odzbrojující. Mladistvý entuziasmus lehce připomene brněnský Budoár staré dámy nebo utajený klenot Lajky, ale jinak u nás těžko hledat něco podobného. Pokud k tomu přijmete postulát, že to nejlepší se obejde bez složitosti, jste na správné adrese. Nečekejte ale žádnou naivitu, spíš se tu nabízí vyrovnaný pohled na život, bez potřeby pózy, image a stylizace.

Na modelu kontrastu mezi neagresivně příjemnou hudbou a realisticky syrovými texty, ironicky komentujícími současnost, není nic nového. Setkat se s ním můžeme třeba u Sto zvířat, své nejlepší písně na něm postavila i Mňága a Žďorp. Přesto tady zní velmi svobodně, nenuceně. Jako by se i přes ty obyčejné písničky někde v povzdálí vznášel svobodný duch hippies, ruku v ruce s nepředstíranou revoltou punkerů, kteří se usmívají nad Sex Pistols a raději poslouchají The Stooges. "Doba je zlá, doba je zlá/ ako všetko, čo sa v rádiách hrá!".

Prvotní inspirací k albu prý bylo násilné úřednické zrušení Divadla Stoka, kde frontwoman zpěvačka a kytaristka Lucia Piussi působila jako herečka a kde kapela nahrávala tuto i předchozí desky. Lucia svým zastřeným hlasem, ne nepodobným Janě Tóthové z Tornádo Lue, krom komentování současnosti, která ji obklopuje, však podobně trefně a otevřeně reflektuje i problémy partnerských vztahů nebo vlastní životní pochybnosti. Tak věrohodně, jak jen to je možné. Folkové písničkářství si tu podává ruku s energickým rock'n'rollem - ne nadarmo je pod deskou jako producent podepsaný Leďo, kytarista slovenské punkové legendy Zóna A.

Živé kvety se s touhle deskou zas posunuly o stupeň výše než s její předchůdkyní, mezi to nejzajímavější, co lze aktuálně na slovenské nekomerční scéně slyšet. Je tu jasný názor na svět, nápady a síla jednoduchosti. Jestli vám ještě nezakrněly instinkty na dobrou kapelu a nemáte zároveň pocit, že to nejlepší, co dala slovenská hudební scéna světu, je Elán, pak je zkuste. Třeba budete mile překvapeni.

prom gowns under 100 (13. 04. 2013, 15:53) designer wedding dresses

Quite interesting arguments made but have you been discovering the same complications that IE 8 shows in your blog format?.