chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Kačkala - Vox (24. 07. 2006, 09:00)

MusicZone | recenze Kačkala - Vox (24. 07. 2006, 09:00)

Tonda Kocábek (24. 07. 2006, 09:00) Kačkala - Vox

• 1) Have You Seen
  • 2) Mrcha pochybnost
  • 3) Hate You Back
  • 4) Eternity
  • 5) Inovace
  • ukázka 6) Hluboko 6) Hluboko
  • 7) The Siren Song
  • ukázka 8) Vroom vroom 8) Vroom vroom
  • 9) You Remind Me
  • 10) Part of the Fun
  • 11) Raindrops
  • 12) Bare
  • 13) Souboje
  • 14) Sladká pomsta
  • 15) Brzo ráno
  • 16) Dare To

Deska, po jejímž poslechu se mužům zdají sny o hrůzách matriarchátu a ženám o bojovných náladách prapředkyň Vlasty a Šárky. * * * * * - -

Interpret: Kačkala
Album: Vox
Žánr: A capella
Celkový čas: 00:29:30
Rok: 2006
Vydavatel: Silver Rocket Records

Kačkala je internacionální vokální kvarteto (a občas i pětice, případně naopak), které je doma v jihočeském Táboře. Ve svých řadách skrývá i Hillary Binder, jinak bubenici všem milovníkům nemainstreamové muziky jistě známého dua Sabot. Díky dalším aktivitám svých členek se už několik let jakoby vynořuje a zas mizí ve víru scény, ale stojí za to si je "vychytat", protože podobných spolků nepotkáte (a to ani ve světovém měřítku) zase až tolik. Aktuálně nás obšťastnily debutovým albem a já se mu už několik týdnů snažím přijít na kloub. Otevřeně přiznávám, že se mi to dosud nepodařilo, ale o to víc mě baví v tom pokračovat. Odhalené dámské kolínko, ostrý loket ani cudně skrytý kyčel v tom nebude.

Shodou okolností jsem pár dní předtím slyšel jeden z domácích objevů, čtyři mladičké slečny s názvem Yellow Sisters. Přišly mi podobné jako většina vokálních seskupení - i přes své mládí v přístupu ke zpěvu konzervativní až hrůza, navíc chvílemi jako nepříliš zdařilá kopie finských Värttinnä. Dámy z Kačkaly mají sice pubertu už nějaký ten rok za sebou, ale v jejich pojetí na mě vane svěží větřík. To, že vám pak tentýž větřík potměšile metne do očí písek z Llana Estacada, je už věc jiná. Divoký západ není pro změkčilé greenhorny.

Vydavatel zdůrazňuje v souvislosti s touto deskou slovo "syrovost", a já nemohu než souhlasit. Spousta nahrávek obsahujících zpěv á capella často bývá přikrášlována. Echo jak z gotického kostela, znáte to určitě taky. Hlasy se majestátně nesou, vznešenější než modré krevní destičky zvolna degenerující šlechty. Tady na to zapomeňte, tohle je soundtrack z podhradí k hřebelcování koní. Všechny si s hlasem hrají, zkoušejí, co všechno se s ním dá podniknout, namísto jízdy po upravené rovné silnici hledají - i třeba za cenu vjezdu do slepých uliček. Nejsou jako naklonovaná jedna, zpěvy proplétají a vzájemně se tak doplňují. Zpívají nejen sborovým chórem, ale i sólově, vedou dialogy, podpírají jedna druhou.

Na rozdíl od kolegyň, které stavějí hlavně na kráse hlasu, tady má svou roli i sdělení. Jen je potřeba nenechat se ošálit slupkou a soustředit se na do podmanivých vokálů lehce zabalený, a ne vždy zrovna o milých věcech vyprávějící obsah. Texty jsou česky i anglicky a stejně jako melodická složka nestavějí na v tomto žánru tolik častých inspiracích folklórem, ale čerpají mj. i z country symboliky, do které vkládají zcela současná témata, včetně těch věčných o partnerských vztazích. Gospely z americké pouště i jihočeské kuchyně. Sebevědomé ženské, které vědí kudy. Ve svých písních jsou ironické i tklivé, civilní i stylizované, smutné i rozverně poťouchlé a plné černého humoru. Nevyhýbají se ničemu.

Jestliže u prvních několika taktů vás může zaskočit představa, jestli tohle v (byť příjemně umírněném) rozsahu alba nebude trošku stále to samé, buďte si jisti, že z toho budete brzo vyvedeni. Ono "jenom hlasy" v sobě tady skrývá takové množství poloh a možností, že je velmi snadné se i opakovaně nechat překvapovat něčím, co jste měli dojem, že už máte naposlouchané. Určitě by tuhle desku neměli přehlédnout všichni, kdo mají (podobně jako já) rádi album "English Rebel Songs" jinak odlišně orientované Chumbawamby a z domácí scény třeba Sestry Steinovy. Prostě hlas a ženský. Společně silnější než Smith&Wesson, zavěšený proklatě nízko.

bridal wedding dresses (16. 11. 2012, 03:23) cheap long winter dresses

Great, I never knew this, thanks.

Replica Patek Philippe watches (13. 10. 2012, 09:33) Replica Cartier watches