chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Sestry Steinovy - Jen děcko se bojí (21. 11. 2006, 07:00)

MusicZone | recenze Sestry Steinovy - Jen děcko se bojí (21. 11. 2006, 07:00)

Tonda Kocábek (21. 11. 2006, 07:00) Sestry Steinovy - Jen děcko se bojí

• 1) Myši
  • ukázka 2) Jen děcko se bojí 2) Jen děcko se bojí
  • 3) Štěstí
  • 4) Krajina šera
  • 5) Ach jak jsi krásný
  • 6) Moje jméno
  • 7) Magnólie
  • 8) Svatební
  • 9) Půlnoci horečná
  • 10) Sibiřská
  • ukázka 11) Vlci 11) Vlci
  • 12) K peřejím
  • 13) Poklad
  • 14) V pořádku
  • 15) Jen děcko se bojí (E-verze)

Dospělá deska pro dospělé lidi s otevřenýma ušima. * * * * * * -

Interpret: Sestry Steinovy
Album: Jen děcko se bojí
Žánr: Alternativní folk
Celkový čas: 00:42:00
Rok: 2006
Vydavatel: Indies records

Je až s podivem, jak málo se v době porevoluční objevilo výrazných talentů na domácí folkové scéně, především na písničkáře v předešlých letech tak bohaté. V podstatě se dají spočítat na prstech. Duo Sester Steinových k nim bezpochyby patří. V pořadí třetí deska "Jen děcko se bojí" tuto pozici navíc nejen potvrzuje, ale i posiluje. Má to ovšem malý háček. Podobně jako u Radůzy – asi nejpodstatnějšího jména této množiny – to jde ruku v ruce s žánrovými přesahy, nechutí naplňovat klišovité představy o folkovém písničkáři i zavedená schémata. Chci tím říci, že ortodoxním kotlíkářům se tohle líbit určitě nebude. Na to má tahle deska až příliš výrazný názor, nebojácný žánrový mix, a navíc porci originality, tedy něco, co například i na poprockové scéně potkáte spíš jen zřídka, o konzervativních folk&country pódiích ani nemluvě.

Sestry Steinovy bodují na své novince ve všech směrech. Nabízejí zdánlivě prosté písničky, ve skutečnosti však téměř až geniální právě ve své jednoduchosti. Často pracují s klasickou strukturou sloka-refrén-sloka, ovšem tak přirozeně a beze stop nucenosti, že to vyráží dech. Nenudí, a ani u jedné navíc nemám pocit, že je tu jen do počtu, a že by se bez ní deska obešla. Čiší z nich nechuť k hudbě pojaté jako "Umění". K chladnému perfekcionalismu, ale zároveň i naivitě a banalitám. Jestliže studiového předchůdce výrazně poznamenala účast producenta Michala Němce a hostů z kapel zvučných jmen, tentokrát se obě sestry spolehly hlavně samy na sebe, až na výjimky je doplňuje často jen bubeník a perkusista David Landštof. Spíš jim to překvapivě prospělo - nahrávka působí svobodněji a živelněji. Texty zpívané obecnou, hovorovou češtinou jsou snadno uvěřitelné, autorka Karolína Kamberská v nich výstižně i věcně ventiluje pocity, pojmenovává i provokativně předhazuje své vidění světa. Sarkasticky i něžně a poeticky. Zdravě sebevědomá ženská; zapomeňte na kecy o feministkách, říkám já.

Album má výborně vystavěnou dramaturgii. Od úvodní "Myši", nahrazující intro, přes opravdový začátek v podobě titulní písničky, která jen pouhým obohacením o rytmiku dostala energický rockový ráz, až po závěrečnou další verzi téže skladby pro změnu s významným vkladem hostujícího Jana Amose v podobě důrazného samplovaného spodku, který ji dává neskutečně nadupaný a energický drive. Mezi tím vším najdeme podobu známou z minula, nezvyklý, téměř mýtický příspěvek dvorní malířky Terezy Říčanové, á capella zpěv, intimnost i ironie, a dokonce i trošku úsměvný pseudopunk. Jen by mě zajímalo, jestli ten neodbytný pocit (který mám od zhruba pátého poslechu), že totiž tyhle písničky (podobně jako lidovky nebo třeba trampské odrhovačky) znám dlouhá léta, mám jen já sám.

"Jen děcko se bojí" zas posouvá své autorky a interpretky o něco dál než předchozí dvě alba. Je aranžérsky čistší, ve výpovědi stále silné, lidské, ale zároveň i žánrově pestřejší. Baví mě živelný zpěv, který daleko za sebou nechává naivistické, často ukníkané hlásky kotlíkářských vokalistek, baví mě živočišnost obou dam, baví mě otevřenost výpovědi. Zdá se, že tak jako zmiňované děti, i Sestry Steinovy dozrály natolik, že už se nemusí bát ničeho.

short white dresses (14. 04. 2013, 02:52) white prom dresses

Ive been visiting your blog for a while now and I always find a gem in your new posts. Thanks for sharing.

bridesmaid dresse (14. 04. 2013, 01:59) summer dresses on sale for women