chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Umělá hmota - Starej gauner (27. 09. 2007, 15:00)

MusicZone | recenze Umělá hmota - Starej gauner (27. 09. 2007, 15:00)

Richard Kutěj (27. 09. 2007, 15:00) Umělá hmota - Starej gauner

• 1) Fortuna s hlavou medúzy
  • 2) Starej gauner - přítel stesk
  • 3) Sedmimiliónový čert
  • 4) Uši
  • 5) Náměsíční král
  • 6) Bílý den
  • 7) Šíleny věci
  • 8) Horko
  • 9) Černá růže
  • 10) Karavana
  • 11) Zlej sen

Našlapaný androšský nářez s pěknými texty. Paráda! * * * * * - -

Interpret: Umělá hmota
Album: Starej gauner
Žánr: Underground bigbít
Celkový čas: 00:38:44
Rok: 2007
Vydavatel: Guerilla

Výborný bigbítový androšský nářez, výborné texty! Takto si pomlaskávám u několikaterého poslechu dnes již legend nejen pražské podzemní hudební scény, kapely Umělá hmota, které letos vyšlo nové album "Starej gauner". "Stádo živejch mrtvol, spěchá do hrobu, dávno každej ztratil svoji podobu," dí svým příjemně nakřáplým hlasem zpěvák Dino hned v první hitovce našláplé desky. A já hned úvodem konstatuji, že ačkoli je Umělá hmota opravdu jedna z těch starších fungujících kapel, mezi "oživlé mrtvoly" rozhodně nepatří. A její srdce tepe tak živě, že by jí to mohli závidět mnozí hudebníci o x-generací mladší, kteří se snaží o totéž. Jednoduchý, ale nápaditý, bigbít se zajímavými melodiemi, hraný s neuvěřitelným tahem na branku, bigbít s již zmíněnými skvělými texty. A nic na to nemění fakt, že "Starej gauner" obsahuje jak nové skladby, tak i nově nahrané kousky z historické dílny Umělé hmoty.

Tady by mohla recenze končit, protože jsem v úvodu opravdu řekl vše podstatné. Tahle deska by si to ale určitě nezasloužila, tak se jí pojďme podívat blíže na zoubek. "Starej gauner" je dalším vydavatelským bonbónkem lounského labelu Guerilla Records, který letos slaví šest let trvání. Tenhle label, zaměřený především právě na underground, alternativu, experimenty, je znám už jen tím, jak kvalitně a obsahově bohatě se snaží dělat své booklety. Ne jinak je tomu u Umělé hmoty. Krom textů a klasického soupisu členů kapely i hostí najdete hned v úvodu vzpomínku a povídání o kapele od jednoho z nejpovolanějších, znalce českého podzemí, Mikoláše Chadimy. Mimochodem, ten si na desce zahrál i jako jeden ze zajímavých hostí desky. Chadima zde vzpomíná, jak kdysi za dob totality v roce 1977, dostal do ruky pásek s výběrem tehdejších podzemních kapel, kde nechyběli třeba Plastici, DG 307 a také Umělá hmota. "Nový hudební styl, který ve světě nemá obdoby. Undergroundové hity! A největší hvězda? Dino Vopálka z Umělé hmoty!!!" vzpomíná ještě dnes Chadima na své tehdejší nadšení. A já sázím hlavu (no, možná ne mou, ale sázím) za to, že "ony undergroundové hity" sází bez problémů Umělá hmota i dnes a na "Starej gauner" nemáte fakt čas na nudu.

Dalším kladem desky je i jistá pestrost celého materiálu. Ten si sice drží základ ve výše psaném. Banda Umělá hmota ale zároveň se svou klasickou formou pracuje. A jde jí to! "Zpívejte lidi, stromy maj uši a krumpáč loví žížaly. Zpívejte lidi, hledejte duši, život je příliš pomalý!... Zpívejte lidi, ticho mne ruší, prasknou mě uši..." doslova drtí skrz ústa své vyznání MUZICE interpret a autor většiny textů Dino Vopálka v potemnělé "Uši", kde autorem hudby je již zmiňovaný pan Chadima. A jedem dál! Až psychedelicky-hipísáckou rozevlátou atmosféru má nádhernými klávesy prosvětlený "Náměsíční král". "V bouři tónů polykáš nože, zvony zvoní dál. Bílé tanečnice svíjejí se, v ulicích mezi domy. Zarudlý jedeš na hříběti, přes celý sál... Za ztracenýho zlatého kufru havrani, vyletí, v ruce svíráš slunečník. Líbáš křídla anděla, který každou chvíli odletí. Zesláblý, zpocený padáš z mraků na zelený kulečník." A já se směji a snad Vám Dino rozumím. Protože takhle nádherný a barevný popis těch stavů, kdy po prokalené a čert ví čím provoněné a prochlastané noci, nejdeš spát a pokračuješ až do úplného konce, takhle nádherný popis jsem už dlouho nečet.

"Dupem do kosočtverce, budou z nás čtverce", zní pak další z textů plných touhy po svobodě, popisu bujarého veselí, smutku i radosti z života kolem a hlavně tak upřímných. Textů, které uspějí i jako poezie bez hudebního podkladu.

"Ve světlých džínách svíjíš se na zaprášeným pódiu, v kytarovém rytmu ošlehán prudkými parfémy... Okolo krku žhavý korále, krutě řádil v lokále, s plesnivou kytarou nadále!" Pojďte řádit taky! S kapelou Umělá hmota to jde nádherně! A ty jejich kytary, ani další nástroje, nejsou plesnivé ani za mák! Konec vysílání!

sexy evening dresses (13. 04. 2013, 16:37) evening dress patterns

Which Golf Clubs Are Better - Steel or Graphite ?.

cheap nike air max (09. 04. 2012, 05:56) http://www.cheapnikeairmaxfactory.com