chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze OTK - Okolo (18. 07. 2008, 05:00)

MusicZone | recenze OTK - Okolo (18. 07. 2008, 05:00)

Richard Kutěj (18. 07. 2008, 05:00) OTK - Okolo

• 1) Kreativita
  • 2) Lavina
  • 3) Už mě to má
  • 4) Kořeny
  • 5) Na rozpočtu nezáleží
  • 6) Krajina
  • 7) Okolo
  • 8) Něco, co nejde odmítnout
  • 9) Světa jako vědomí a nic

Výborné album plné uhrančivým a při tom "po svém" a originálně udělaných songů. Písničky, která mají dar oslovit široký okruh lidí a při tom si pořád drží svou zvláštní, magickou chemii. * * * * * * *

Interpret: OTK
Album: Okolo
Žánr: Alternativní psychedelický trance noise rock
Celkový čas: 00:42:50
Vydavatel: Silver Rocket Records

"Zeptej se mne co chceš. Eště nevím, jen se mi odpověď pomalu ze střípků skládá.". Takhle zní text mé asi nejoblíbenější skladby letošního výborného alba "Okolo" kapely OTK. A proč začínám recku zrovna střípkem z textu? Inu, ty slova bych asi použil, kdyby se mě někdo třeba v hospodě zeptal: "Hele, a jací ti noví OTK vlastně jsou?" Ona by totiž moje odpověď zněla opravdu, jako by poskládaná z desítek střípků a pocitů, které mnou kolují i po více jak dvaceti posleších tohoto alba.

OTK tentokrát nahráli více písničkové a snad i syrovější album, než bylo na zvuku hodně postavené předchozí "Sona a kuva". Ovšem pozor! Pořád je řeč o OTK. Jedné z kapel, které umí nahrávat alba, ke kterým bude radost vracet se i po letech a třeba i při stém jubilejním poslechu. U OTK stále platí pravidlo, že i na první poslech jasně a chytlavě písničky v sobě zároveň nesou i kus tajemství a dávají možnost stále něco objevovat. "Okolo" je prostě deska, kterou bych přirovnal k těm kultovním filmům, kterým ani ten největší nános prachu neubere na přitažlivosti a kráse.

Jako jedna z hlavních věcí mě na tomhle albu třeba strašně dostávají ta místa, kde si tentokrát kluci rozhodli pohrát si se sborovými vokály. Těmi okrášlili několik songů a jde o další parádičku, která celé nahrávce dodává obrovský tah a energii. A takové jsou i mnohé další zvukové vychytávky tohoto díla.

Posloucháš chytlavou hitovku ("Lavina", "Kořeny", "Krajina", "Okolo")? Připrav se na místo, které tě najednou hodí úplně jinam, aniž by to narušilo energii a tah songu. Posloucháš alternativně znějící noisový, nebo najazzlý kousek ("Už mě to má", "Svět jako vědomí a nic")? Pak věz, že se určitě objeví zvuk kláves, nebo kytarový riff, který tě donutí zakvičet radostí a pustit si celý ten nářez znovu a znovu! A stejně neotřele a po svém to OTK dělají, i když hrají něhu (třeba začátek "Kreativita" nebo úplně okouzlující "Něco, co nejde odmítnout")

"Okolo" je prostě deska, která má neuvěřitelný potenciál i tah na bránu. Zároveň tam ale najdeš třeba zmíněná "něžnější" místa a vše dohromady dokonale sedí a tvoří tolik přitažlivý celek. OTK prostě pořád dokazují, že patří do okruhu kapel, které tam, kde by si jiní vystačili se základní kostrou písně, dokáží natlačit celou škálu dalších nápadů a detailů. A díky tomu se s lehkostí, nadhledem a umem OTK vlastním vzdalují o kus dál většině ostatním kapelám podobného ranku.

Psát o tom, že OTK už dlouhá léta patří k tomu vůbec nejlepšímu, co se pohybuje v ranku naší řekněme alternativní scény, a zároveň jsou jednou z kapel, která klidně snese srovnání i s těmi nejvěhlasnějšími spolky tohodle ranku ze světa, by bylo jen nošení dříví do lesa. O téhle skromné a nikam se netlačící partě to už všichni zasvěcení vědí. A pokud ještě do tohoto okruhu nepatříte, zkuste "Okolo" bez jakýchkoli okolků. Dám ruku do ohně, že nebudete zklamaní, a stanete se jen další personou, které OTK uhranou a dostanou. Přísahám!

discount lingerie (16. 11. 2012, 03:34) lace wedding dresses