chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze John Abercrombie & Robert Balzar Trio – Tales (25. 07. 2008, 11:00)

MusicZone | recenze John Abercrombie & Robert Balzar Trio – Tales (25. 07. 2008, 11:00)

Petr Vlasák (25. 07. 2008, 11:00) John Abercrombie & Robert Balzar Trio – Tales

• 1) Tale
  • 2) 22 Years Ago
  • 3) Just in Tune
  • 4) Remember Hymn
  • 5) Portissimo
  • 6) Sing Song
  • 7) Black Cat White Dog
  • 8) Night
  • 9) I Fall In Love To Easily

Abercrombieho kytara krásně doplňuje zvuk Balzarova tria. Souhra všech muzikantů, jejich sóla, rytmika, skvělý zvuk, celková nálada alba, to vše zajišťuje této nahrávce čelní pozici mezi domácími jazzovými alby tohoto roku. * * * * * * -

Interpret: John Abercrombie & Robert Balzar Trio
Album: Tales
Žánr: Jazz
Celkový čas: 01:03:54
Vydavatel: Sony BMG

Tohle CD jsem si nejdřív koupil k narozeninám a pak jsem trochu nerozvážně kývl na jeho recenzování. Nerozvážně proto, že není snadné reflektovat tento hodně zajímavý počin na české hudební scéně. Robert Balzar a jeho Trio tady dosáhli něčeho, co bych širšímu hudebnímu publiku popsal asi tak, jako kdyby někdo v české pop music natočil CD třeba s Tomem Waitsem a přitom by Waits na takové album věnoval 3 vlastní skladby. Už chápete?

Balzarovo Trio již existuje dvanáct let a hraje stále v sestavě Rober Balzar (basa), Stanislav Mácha (piano) a Jiří Slavíček (bicí). Zrovna Slavíčka, dnes ostříleného mj.coby doprovod Dana Bárty (autor povedeného art designu Tales), si pamatuju jako trochu vyjukaného hocha ještě když doprovázel třeba Yvonne Sanchez. První dvě alba Balzar Tria bohužel neznám. To předchozí se jmenuje "Overnight" (2005). Kromě toho ale Robert Balzar participoval na mnohem více nahrávkách.

John Abercrombie je stavitel křehkých melodií, cestovatel náladami, citlivý a reagující hráč i spoluhráč. Svým nástrojem vytváří hřejivý sound, který dokáže vygradovat od nejjemnějšího přediva čistých zvuků po rockově vypjaté a přitom stále jazzově komunikující polohy. Univerzální elektrický kytarista, který si během čtyřicetileté kariéry vypracoval jasně čitelný rukopis. Mezi nespočetnými Abercrombieho nahrávkami vynikají zejména jeho kapelnické projekty na značce ECM. Přímo magická je jeho účast na některých albech saxofonisty Charlese Lloyda. Vůbec si rád zahraje s kdekým, tedy alespoň to tak vypadá.

Roberta Balzara poprvé uchvátil na Bratislavských Jazzových Dnech v roce 1984, proto se jedna skladba na "Tales" jmenuje "22 Years Ago". Nápad udělat s Johnem CD Balzar konzultoval s M.Vitoušem, měl mu poslat své nahrávky, "pošťákem" byl právě Vitouš a tak vše začalo... nahrávalo se v Praze, zvučil osvědčený Tadeusz Mieczkowski v produkci Mirka Vitouše (a Kateřiny Rezkové).
Koncept alba prý vznikal přibližně půl roku. Robert napsal tři nové věci. S Abercrombiem Trio zkoušelo jeden den, kde vybrali 3 Johnovi skladby a natáčelo se pak dva dny. Jak říká R.Balzar "...mile nás překvapilo, že John byl přesně ten člověk, kterého jsme si podle jeho hudby představovali. Nejen vynikající muzikant, ale taky velmi příjemnej a milej chlapík. Strávili jsme spolu tři intenzívní dny, na které se nedá zapomenout. Důkazem jeho vstřícnosti byla třeba situace, která nastala hned první nahrávací den ve studiu, kdy se rozbila klimatizace a bylo tam 29°C vedro a vůbec se nedalo pracovat. My jsme mu říkali, že se nedá nic dělat a že tedy budeme točit až druhý den a John na to, že neexistuje, že jdeme nahrávat. Já bych spíš čekal reakci typu: nesplnili jste podmínky, tak já nemůžu natáčet... místo toho vtipně dodal, že když v tom studiu náhodou "exne", tak budeme mít tu nejlepší reklamu..."
Miroslav Vitouš zase Robertovi poradil trik co dělat, když je takové vedro, že máte úplně upocený hmatník a nekloužou po něm prsty... Abercrombie a Balzar trio

Balzarovo více než desetiminutové úvodní "Tale" (Příběh) s hlubokým dřevěným tónem jeho basy, sklonem pro svižný kontrapunkt i skvělou souhru celého tria spolu s Abercrombiem již chválí v bookletu Bill Minkowski. Mezi Balzarovy skladby pěkně zapadnou tři kousky Abercrombieho "Just In Tune", "Remeber Hymn" a "Sing Song". Mě osobně se ze všech asi nejvíc líbí Robertova "22 Years Ago", která sice na někoho může možná působit až depresivně, ale svojí originálností se mi vetřela jednou pro vždy do uší. Abercrombieho kytara krásně doplňuje zvuk Balzarova tria. Souhra všech muzikantů, jejich sóla, rytmika, skvělý zvuk, celková nálada alba, to vše zajišťuje této nahrávce čelní pozici mezi domácími jazzovými alby tohoto roku. V současné době je toto CD již v distribuci mj.i v Japonsku, další destinace jsou v jednání. Byla by škoda "Tales" přejít bez většího zájmu a nechat je zapadnout, určitě stojí za poslech!

Poděkování za pomoc při přípravě této recenze patří Miloši Latislavovi.

plus evening dresses (14. 04. 2013, 03:18) mother of the bride dresses

Valuable info. Lucky me I found your site by accident, I bookmarked it. .