chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Děti deště - Love And Piss (09. 09. 2008, 07:00)

MusicZone | recenze Děti deště - Love And Piss (09. 09. 2008, 07:00)

Richard Kutěj (09. 09. 2008, 07:00) Děti deště - Love And Piss

• 1)Odprostit
  • 2) Duna
  • 3) Otázka deště
  • 4) T.N.Č.D.D.P.
  • 5) Jsme teď 3
  • 6) Cottavilla
  • 7) Matka Země
  • 8) Chlív náš
  • 9) Sestup
  • 10) Tetsuo

Parádní riffózní noise-industriální rock s výborně šlapající rytmikou, která téhle husté a těžké muzice dává tuny energie a lehkosti. Pokud se občas rádi necháváte "ničit" tunou hrubé, temné a syrové riffózní energie, jděte do "Love And Piss" bez rozmýšlení. * * * * * * -

Interpret: Dět deště
Album: Love And Piss
Žánr: Industriál noise rock
Celkový čas: 00:44:14
Vydavatel: Silver Rocket Records

"Se napij Luďo. Budeš v pohodě". Těmito snad náhodně zachycenými slovy při natáčení začíná první velké album (pominu-li někdejší experimentální CD "Poslední text") pražské industrial-noise-rockové party Děti deště. Po těchto slovech to pak přijde. Nářez, tlak, hukot, síla a především důkaz, že i pro někoho ztěžklý industriál se dá hrát s až rock'n'rollovým švihem, lehkostí a nadhledem, který celou sílu alba s přenádherným názvem "Love And Piss" posouvá ještě výš a dál.

Před poslechem si ještě dovolím doporučit vychutnat si tuhle jízdu řádně zblízka. Myslím tím narvat si ji do uší s co největší intenzitou! Když hraje "Love And Piss" potichu, je to jako by ses koukal na svou partnerku (partnera) jak vedle tebe něžně spí. Ten pohled baví taky. Pokud ale chceš více a vyzkoušet třeba i co kombinace "Love And Piss" dělá, musíš jí (jeho) odhalit a být co možná nejblíže! Ono k otáčení knoflíkem volume doprava svádí i celkový zvuk téhle hrubé a místy až rituálně znějící desky. Zvuk vzniknuvší (jak jinak) ve studiu JáMor Ondřeje Ježka totiž patří do kategorie těch "krásně tak akorát špinavých". Rozuměj - hudba tu není namíchána s žádnou sterilní akutickou čistotou. Celý rachot téhle obrovské mašiny je řádně namíchán s parádní noise špínou a právě ta tě i nutí přistupovat co nejblíže a nechat si páru z mašiny přes mlhu dýchat přímo do xichtu. Neboj. Pára Dětí deště nepálí. Naopak!

Hned v prvním songu desky dávají Děti deště jakoby poctu své historické, více industriální podobě. Na plechy a železa s nimi udržuje rytmiku hostující kolega Roman Kolliner z kapely Skrytý půvab byrokracie. Až jazzovou náladu pak prvnímu "Odprosit" dává i free šílené piano Ondřeje Ježka.

Už ten první song pak dává jasno, jak tenhle stroj umí řádně zatopit! On totiž jede na ty nejlepší paliva. Doslova zabijácké, hustě riffózní kytary. Výborná rytmika. Ta vyznívá nejen v momentech, kdy z celého noise mázu vyleze basa, aby daný kus songu odpálila s ještě větší razancí. K tomu vás ještě občas dodělá vychytaná a jinam vše házející vyhrávka kláves a jako třešinku na dortu si pak doplňte zpěv. Huronsky řvaný, syrový projev, který do celého pekla "Love And Piss" prostě patří a je dobře, že se s vokálem nikdo moc nesral, ale prostě to tam syrově nařval!

Na začátku jsem psal také cosi o místy rock'n'rollovém přístupu a nadhledu. Kdyby tady nebyl, nahráli by Děti deště prostě hutnou, šlapající industriál-noise desku. Jenže oni tam dali ještě něco navíc. Ten jejich industriál prostě šlape! Ale ne stylem některých podobných kapel, které tě svou syrovostí a ukrutností doslova zašlapou do země a nechají krásně zničeného ležet a užívat si tu příjemnou část bolesti, kterou tvé tělo takto přijímá. Děti deště tohle umí taky! Jenže oni tam mají ještě i kus energie navíc, který to tvé zničené tělo nutí zase vstát a tančit! Chápeš? Tohle je zničující i nakopávající industriál zároveň. Zatímco do země tě vbíjejí kruté a husté riffy a noisové údery hutnosti zvuku, na nohy tě zase staví ta parádně šlapající rytmika a jakási celková energie, kterou tahle temná mašina má!

Byla by asi škoda nezastavit se ještě u textů. Ty jsou na celém albu v češtině a stejně jako zpěv, i textová část do celého kontextu skvěle zapadají. Nečekej tedy jednoduché verše. Tak jako je zvuk alba zahalen potemnělou noisovou mlhou, tak jsou tajemně působící i texty, které působí spíše jako vyrvané kusy nejrůznějších zkušeností, poskládané do řevu, který o nich vypráví až rituálně oslavným způsobem. Zároveň je v nich ale ukryt také kus nadsázky a nadhledu. "Tohle je vzpoura, magickej průlom, satan, bůh a světlo" zpívá zajímavě nazvučený dvojzpěv třeba v songu "Cottavila", aby se třeba v "Chlív náš" (mém zatím největším favoritu) hovořilo s parádním nadhledem, o moc milém prostoru, který textař nazval a nařval jako "nejjižnější místa ženy".

Pokud se občas rádi necháváte "ničit" tunou hrubé, temné a syrové riffózní energie, jděte do "Love And Piss" bez rozmýšlení. Vsadím se, že podobně hrubých a energických desek u nás letos už moc nevyjde a Děti deště se tak stanou nekorunovaným králem stylu alespoň do doby, než vyjde další parádička z tuzemské poměrně silné noise a idnustriální scény.

dresses summer (14. 04. 2013, 01:34) bridesmaid summer dresses

Hello, just wanted you to know I have added your site to my Google bookmarks because of your great blog layout. But in earnest, I think your site has one of the simplest theme Ive came across. It really helps make reading your blog a lot easier.

designer wedding dresses (13. 04. 2013, 16:29) prom dresses under 100 dollars

summer wedding party dresses (13. 10. 2012, 06:44) white beach dresses

Ive been visiting your blog for a while now and I always find a gem in your new posts. Thanks for sharing.