chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Duran Duran - Red Carpet Massacre (06. 09. 2008, 11:00)

MusicZone | recenze Duran Duran - Red Carpet Massacre (06. 09. 2008, 11:00)

Jan Píbal (06. 09. 2008, 11:00) Duran Duran - Red Carpet Massacre

• 1) The Valley
  • 2) Red Carpet Massacre
  • 3) Nite-Runner
  • 4) Falling Down
  • 5) Box Full O´Honey
  • 6) Skin Divers
  • 7) Tempted
  • 8) Tricked Out
  • 9) Zoom In
  • 10) She´s Too Much
  • 11) Dirty Great Monster
  • 12) Last Man Standing

Album "Red Carpet Massacre" britských Duran Duran představuje spojení popové klasiky osmdesátých let s aktuálními zvukovými trendy. Vždyť co lze čekat od alba, jehož vznik si pod svá ochranná křídla vezme Justin Timberlake? Průměrně zvládnutý přechod klasiků osmdesátých let do víru současných popových trendů. * * * * - - -

Interpret: Duran Duran
Album: Red Carpet Massacre
Žánr: Pop
Celkový čas: 00:48:59
Rok: 2007
Vydavatel: Sony BMG

Album "Red Carpet Massacre" britských Duran Duran představuje spojení popové klasiky osmdesátých let s aktuálními zvukovými trendy. Vždyť co lze čekat od alba, jehož vznik si pod svá ochranná křídla vezme Justin Timberlake? A jelikož máme rok 2008, dostal se kromě něho ke slovu také provařený režisér všech ambiciózních popových produkcí současnosti – Timbaland. Oba tak dle očekávání přetvořili bývalé idoly osmdesátých let v poměrně aktuálně znějící těleso, což jim budiž přičteno ke cti. Nic však není tak jednoznačné jak se může zdát, protože se tato skutečnost stala dvojsečnou zbraní (viz. níže v recenzi). Urputná snaha o odtržení Duran Duran od jejich dávných kořenů se totiž nakonec neukázala být tolik ku prospěchu věci.

Předně je třeba říct, že album má po technické i zvukové stránce vše, co dělá moderní nahrávku pohybující se v oblasti světového středního proudu. Kdo se trochu pohybuje v této oblasti, může mi dát za pravdu, že právě Duran Duran v průběhu své dlouhé historie vždy patřili ke skupinám, které svou nenáročnou hudbu servírovali veřejnosti s vkusem. A ať už mám na mysli jejich veleúspěšné šlágry z první poloviny osmdesátých let nebo velký comeback ("The Wedding Album") vydaný o dekádu později, tahle kapela prostě nikdy neklesla pod pomyslnou laťku oddělující inteligentní pop od latentního kýče. I zde se tedy dočkáme několika opravdu zajímavých melodií a atraktivních skladeb. Mezi mé favority patří hned první sametová nostalgie "The Valley", která jakoby byla složena pro kokainové párty zlaté americké mládeže i jejich snové noční jízdy v naleštěné limuzíně. Povedl se pilotní singl "Falling Down" s výtečným refrénem, kde Rhodes s LeBonem dokazují, že stále umí napsat opravdu kvalitní popovou píseň. Na tvrdší strunu zahraje titulní hymna se svou přímou "pink-punkovou" trasou. Vrcholem je však zřejmě elektronické futuretro "Nite-Runner", které si pohrává se zajímavou kombinací moderních rytmických zvuků a klasického hlasu Simona LeBona. V této písni ještě více než v kterékoliv jiné vynikne forma tohoto alba, které stojí a padá s efektem bezprostřední zvukové okázalosti.

Jsem si vědom faktu, že Duran Duran nikdy nebyli o nějakém hlubším obsahu, ale zde na něj definitivně zapomeňte. S tím také bohužel souvisí zbytek alba, který se pouze veze ve stínu velmi dobře rozjetého začátku a nenabídne příliš mnoho zajímavého, tedy pokud mezi to zajímavé nepočítáte povrchní studiové vychytávky dua Timbaland/Timberlake, hodící se leda tak pro kulisu k bujarým večírkům přiblblé VIP smetánky. Od skladby číslo pět jakoby se po silných momentech, zajímavých nápadech a (nedej bože) výborných skladbách slehla zem, což trochu naruší až v závěru umístěné "She´s Too Much" a "Last Man Standing". Bohužel tak musím tohle album ohodnotit známkou průměrnou. Na to, aby "Red Carpet Massacre" mohlo konkurovat těm lepším albům od Duran Duran, zde je až příliš hluchých míst a povrchních módních exhibic.

wedding dresses cheap (16. 11. 2012, 02:30) winter evening gowns