chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Calidad - Searching For Release (07. 04. 2009, 15:00)

MusicZone | recenze Calidad - Searching For Release (07. 04. 2009, 15:00)

Miro (07. 04. 2009, 15:00) Calidad - Searching For Release

• 1) Alert
  • 2) Tyranny Of Calidad
  • 3) Inevitable Life
  • 4) Fight The Way Of Life (X2)
  • 5) Burden Lies On You
  • 6) Waves Of Fear
  • 7) The Unknown
  • 8) The Day I Die

Calidad představuje velkou naději pro upadající tuzemskou metalovou scénu. Přináší nestandardní, ale zajímavé postupy, které by si měl vyslechnout každý český hardrockový fanoušek. * * * * * * -

Interpret: Calidad
Album: Searching For Release
Žánr: Metal
Celkový čas: 00:44:32

"Searching For Release" je debutovým počinem party z Říčan u Prahy. Při prvním pohledu na obal a booklet tohoto nosiče mě napadla jen jediná věc. Že zde máme další ze zástupu průměrných metalcoreových formací. Tento pocit ve mně zůstal během poslechu ještě minutu, kterou vyplnilo zajímavé intro. Od prvních sekund druhého tracku jsem byl nucen vymazat tento předsudek z hlavy, zůstat sedět a jen uznale poslouchat.

Calidad jsou pro mě největším překvapením české metalové scény poslední doby. Nejen atmosférou nebo technickou vyspělostí jejich skladeb, ale hlavně variabilitou. Jejich hudba se dost těžce někam zařazuje. Já bych je charakterizoval jako mix Metallicy, Iron Maiden, System Of A Down a Slayer. Ano, zní to divně, ale tato směsice žánrů do sebe velmi dobře zapadá. Metallicu připomíná hlavní vokalista, který má barvu hlasu jako James Hetfield. Dovolím si i tvrdit, že kvalitativně za svým slavnějším kolegou moc nezaostává. Iron Maiden si zde všimneme v rámci provedení kytarových sól, System Of A Down v pomalých pasážích a Slayer naopak v těch rychlých. V tvorbě Calidad ale najdeme o dost víc specifických prvků, tito pánové se jednoduše nenechají omezovat nějakými imaginárními hranicemi v rámci subžánrů.

Po technické stránce taky nemám co vytknout. Pochválit musím hlavně bubeníka, který svými různorodými vyhrávkami výrazně zpestřuje pomalejší pasáže a tím pádem ani během nich se posluchač nezačne nudit. Rychlé thrashové pak rovněž zvládá na jedničku. Kytary nezaostávají, pouští se do dlouhých a zajímavých sól, jen u nich nenacházím moc vlastních originálních prvků. Vokalistu jsem již popsal výše. Na tuzemské poměry špička, zvládá tvrdší i melodičtější polohy, jen by bylo ještě trochu zapracovat na drajvu, živelností mírně zaostává za zbytkem seskupení.

Výrazněji vytknout musím v zásadě jen jednu věc. Písně jsou příliš dlouhé a je sice správné, že muzikanti v rámci nich často mění tempo i atmosféru, jako celek to ale působí dost nekompaktním dojmem. Klidně by mohli například z osmiminutové písně vzniknout raději dvě čtyřminutové. Nechci tím ani trochu naznačit, že hudebníci nám nemají co říct i v druhé půlce songu, ale působí to občas nuceným dojmem. Calidad představuje velkou naději pro upadající tuzemskou metalovou scénu. Přináší nestandardní, ale zajímavé postupy, které by si měl vyslechnout každý český hardrockový fanoušek.

Kontakt na kapelu:

clothes wholesale online (14. 04. 2013, 03:05) womens dresses discount

I really like to read. Hope to learn a lot and have a nice experience here! my best regards guys!