chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze B4 - Lux Oxid (29. 12. 2012, 09:00)

MusicZone | recenze B4 - Lux Oxid (29. 12. 2012, 09:00)

Richard Kutěj (29. 12. 2012, 09:00) B4 - Lux Oxid

• 1) Winners Go Down Too
  • 2) Silhouettes
  • 3) Son of Plastic Atom
  • 4) Loser Song
  • 5) Fever Song
  • 6) Rot!
  • 7) Disco from Hell
  • 8) Error in my Soul
  • 9) Songs
  • 10) Les Satelittes Perdus
  • 11) Leaving Song
  • 12) Dictaphone 1992

Tihle hráči na stůl sázejí zcela spontánně a suverénně, a při tom i tak nějak hezky spořádaně, karty s esy, jako kraut-rock, experimentální a zlehka taneční pop, jazz, ba i trocha toho country. Zvuk desky je postaven také na příjemné souhře klasických rockových nástrojů a také nejrůznějších kláves a dalších zvukových dobrodružství. * * * * * * -

Interpret: B4
Album: Lux Oxid
Rok: 2012

Původně si tahle kapela myslela, že na toto album nahraje něco jako country a pop. Jenže osud se tak kreativním muzikantům, kteří jednu z vůbec bez keců nejzajímavějších kapel, co nám tady hrají, tedy B4, tvoří, opět tak trochu zasmál a my, co už to máme doma, si tak smažíme jednu z nejlepších nahrávek letošního roku. A děje se toho na ní tolik, že jakékoli škatulkování by bylo zbytečné. A tak, jako se B4 nebojí jít ani do nejrůznějších experimentů - ovšem pozor, experimentů, které pořád mají i pověstné "hlavu a patu" - tak se vyplatí přistupovat k albu "Lux Oxid" i posluchačsky. Otevřeně a spontánně si ho užít a prožít. A slibuji, bude to jízda.

"Lux Oxid" je tak či tak asi posluchačsky nejvíce vstřícnou deskou v dosavadní diskografii kapely. Ne! Nejde tady o vědomou snahu se zalíbit a rozšířit si okruh svých fanoušků. Tak svobodomyslní a hraví muzikanti na něco takového myslím docela kašlou a B4 jsou opravdu jednou z kapel, které zcela věřím v tom, že to ven sází prostě podle toho, jak to cítí a baví to kapelu samotnou. B4 si ale zkrátka na "Lux Oxid" v mnoha sonzích asi nejvíce hrají s pojmy, jako je klasická struktura skladby nebo chcete li písně. Jenže by to nesměli být právě kreativní a svobodomyslní B4, aby si na druhé straně z nějakých takových pojmů dělali hlavu a striktně se jimi řídili.

Tihle hráči nám tak na stůl sázejí zcela spontánně a suverénně, a při tom i tak nějak hezky spořádaně, karty s esy, jako kraut-rock, experimentální a zlehka taneční pop, jazz, ba i trocha toho country třeba v podobě banja v jednom ze "slaďáků" "Silhouettes" se najde. Zvuk "Lux Oxid" je pak také postaven na příjemné souhře řekněme klasických rockových nástrojů, jako jsou kytary, basa, bicí a zpěv a také nejrůznějších kláves a dalších zvukových dobrodružství, které vznikají třeba při hrátkách s gramofonem, diktafonem, pivofonem, megafonem a dalšími. Luxus "Lux Oxid" je pak také v tom, že zatímco mnohé jiné kapely tyto zvukové dobrodružství podnikají především pro to, aby nějak ozvláštnili nebo zpestřili zvuk svých písní, u B4 obě tyto složky makají parádně dohromady a příjemně v písních doprovází jedna druhou. B4 totiž jako jedni z nemnoha právě tohle zcela přirozeně umí.

"Lux Oxid" je zkrátka opravdu na začátku slibovaná jízda. Jízda tou nejžhavější noční ulicí plnou hlučných klubů, ze kterých hraje HUDBA. Ano, ta s velkým H. A B4 jsou tady jedni z nejlepších průvodců, protože jim krom všeho psaného nechybí ani osobitý vtip a šarm. A až váš pak někdy navštíví ufon a bude chtít poslechnout pozemskou hudbu, která umí být zábavná, ale rozhodně ne klišoidní či nudná, mějte pro jistotu "Lux Oxid" taky někde po ruce.

Deska "Lux Oxid" vyšla u labelu Polí pět.

B4: b4.noise.cz

Polí pět: poli5.cz