chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Kontroll - Asfalt (22. 01. 2013, 22:00)

MusicZone | recenze Kontroll - Asfalt (22. 01. 2013, 22:00)

Richard Kutěj (22. 01. 2013, 22:00) Kontroll - Asfalt

• 1) M.O.
  • 2) Lov
  • 3) Bude-li
  • 4) Ve mně
  • 5) Pro vás
  • 6) Živo
  • 7) Hurá
  • 8) Země-vzduch
  • 9) Co
  • 10) Sierra

Chlapům to maká děsně chytlavě a správně. Nemusí si na nic hrát, hraje jim to zkrátka samo. Syrové, úderné, ale tuze chytlavé songy, u kterých nejde se co chvíli nezastavit a radostně mlátit hlavou do rytmu. Pudovost napraná do čtyř hrubých strun, bicích a hlasu. * * * * * - -

Interpret: Kontroll
Album: Asfalt
Rok: 2012

Dokud budou vycházet takhle syrové a podzemní desky, bude svět stále v pořádku. Basa a bicí. Tanec na vlnách noise i punku, intelektuálně syrové básnění v textech. A přirozenost a uvěřitelnost z toho doslova čpí. Tohle nejsou velkoměstští hejskové, kteří svou neschopnost pozérsky maskují hraním si na zdánlivou jednoduchost, protože i tyhle kapely přeci letí a lidem se to líbí. Tihle kluci hrát doopravdy umí a jejich Kontroll, to je magie přirozených pudů. Rytmus přirážející bloncky z velkoměsta, které teprve vesnický bejček o prázdninách ve stohu pořádně ukázuje, co je to vlastně láska a tvrdý péro.

Kontroll jsou jak známo kapela bratrů Holubových. Dvou nesmírně nadšených lidí, kteří se rozhodli konat kulturní dobro a všemi směry dokazovat, jak underground, D.I.Y. a všechny tyhle pojmy přestanou být pouhými pojmy, ale stanou se skutečností, když se do nich člověk pustí s vervou, vírou ve správnou věc a s láskou a opravdu maká a dře na tom, co ho baví. Bráchové pořádají doma v Kolíně parádní koncerty nejen v klubu Holubník a díky nim se tak tohle město už dávno stalo celkem pravidelnou zastávkou při koncertních cestách všech zajímavých kapel nejen z českého podzemí.

Proč o tom píšu v recenzi na desku "Asfalt" jejich kapely Kontroll? Protože si myslím, že to všechno spolu souvisí. Z jejich muziky jde totiž cítít přesně ta samá dobrá energie, nadšení a poctivost, jakou člověk musí vrážet do pořádání něčeho tak nejistého, jako jsou výše zmíněné koncerty. Chlapům to navíc maká děsně chytlavě a správně. Nemusí si na nic hrát, hraje jim to zkrátka samo. Syrové, úderné, ale tuze chytlavé songy, u kterých nejde se co chvíli nezastavit a radostně mlátit hlavou do rytmu. Pudovost napraná do čtyř hrubých strun, bicích a hlasu.

Už budeš? Jo, ale ještě chvíli vydrž. Ta největší pecka totiž na téhle desce číhá na konci. "Ty vole nezapomeňte, na strach a na hrdiny! Ty vole nezapomeňte, ty dny a ty hodiny. Ty vole nezapomeňte, partyzánský boje. Ty vole nezapomeňte, existenci vstoje!"

Závěrem pak už jen pochvala výtvarné stránce tohodle vinylu, který svou jednoduchostí a přímostí parádně koresponduje s tím, co je uvnitř. A ten lesklý obal je fakt krása.

Desku Kontroll "Asfalt" vydal label Silver Rocket.