chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Jelly Belly - Über Alles (31. 01. 2013, 06:00)

MusicZone | recenze Jelly Belly - Über Alles (31. 01. 2013, 06:00)

Richard Kutěj (31. 01. 2013, 06:00) Jelly Belly - Über Alles

• 1) NYC / MCA 02:14
  • 2) Tobruk
  • 3) Vegas
  • 4) Dublin
  • 5) Berlin

"Über Alles" je především magická deska, kde se i ty nejtemnější barvy nakonec slijí do abstraktně příjemného leporela. Jemné pletivo kytar, různě hučící a náladu dokreslující podklady elektroniky. A hlavně. Ta rytmika. Bicí jdoucí do jemně tanečních rytmů a nejvíce sexy je tady ležérní ale zároveň fakt přitažlivá a nápaditá basa. Ty songy zkrátka tepou, jedou a mažou zároveň. * * * * * * -

Interpret: Jelly Belly
Album: Über Alles
Rok: 2012

Jelly Belly jsou v současnosti bez keců nejlepší psychedelická kapela jezdící po trase Košice-Praha. Jestli vás na jejich předchozím EP chytili za rukáv a zatáhli do nálady horkého velkoměsta, kde se atmosféra táhla jako hustý tmavý med kapající ze lžičky do jogurtu s kousky extáze, vězte, že "Über Alles" je zase o kus dál. Atmosféra je tady pořád temně medová a žhavá. Jen. Budete ještě více tančit a bude to ještě více sexy.

NYC / MCA, Tobruk, Vegas, Dublin, Berlin. Pět měst, kam nás skladby z toho EP zavedou. Každá z nich je trochu jiný příběh. Společná je jim ale ta atmosféra zvláštního napětí, které tahle kapela umí ze svých songů dostat. Asi jako když saháte do tmy v těsné chodbičce u hajzlů v klubu a přesně nevíte, jestli tam právě teď stojí ta kočka z parketu nebo sáhnete na jejího chlápka s nožem v ruce.

Nebojte. Tohle nakonec skončí dobře. "Über Alles" je především magická deska, kde se i ty nejtemnější barvy nakonec slijí do abstraktně příjemného leporela. Jemné pletivo kytar, různě hučící a náladu dokreslující podklady elektroniky. A hlavně. Ta rytmika. Bicí jdoucí do jemně tanečních rytmů a nejvíce sexy je tady ležérní ale zároveň fakt přitažlivá a nápaditá basa. Ty songy zkrátka tepou, jedou a mažou zároveň. A protože jsme pořád v tom malém temném klubu, vězte, že od baru na parket vás Jelly Belly dostanou hlavně ve "Vegas" a "Berlin".

Extázi jsem neměl už opravdu strašně, strašně dlouho. 80. a 90. léta kdy se třeba v Manchesteru ale i v jiných britských městech začaly sbližovat kytarová psychedelická hudba s hudbou taneční, tak tuhle atmosféru jsem tam na vlastní kůži taky nezažil. Jenže. To je jedno. Jsme v roce 2013 a loni v září vypustili Jelly Belly další EP pozdrav. Jsme tady a teď a na téhle desce to všechno zní nesmírně parádně a současně.

Závěrem snad už jen malou poznámku. Přibližně v polovině tratě Košice-Praha leží Ostrava. Na téhle zastávce bydlí i At Bona Fide. "Über Alles" EP má všech pět songů na jedné straně a ta druhá je prázdná. A příště? Formát EP bych nechal, protože je fakt sympatický. A split EP těhle dvou kapel? No, ty vole, každý máme své sny a tak si je nenechme brát. Protože právě třeba s Jelly Belly jsou fakt "Über Alles".

Desku Jelly Belly - Über Alles EP vydaly labely Deadred a Starcastic.

Über Alles: bandcamp