chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Ctib - Nebo taky ne EP (25. 05. 2014, 10:00)

MusicZone | recenze Ctib - Nebo taky ne EP (25. 05. 2014, 10:00)

Honza Štelcík (25. 05. 2014, 10:00) Ctib - Nebo taky ne EP

• 1) Podivný nábytek
  • 2) Další
  • 3) Jenže mně jde o jinej tvar
  • 4) Vzkaz dvacátého století
  • 5) Sníh zase víří mezi keři

Moc pěkná nahrávka. * * * * * * -

Interpret: Ctib
Album: Nebo taky ne
Žánr: folk/punk

Debutová vinylová deska velikosti sedmi palců pro chlapíka, který si říká Ctib. Je z roztodivnýho kraje, přímo z Rožnova pod Radhoštěm. To je město a místo, který má specifickou punkovou scénu. Na naše poměry. Setkat se s Telefonem, Uštkni a dalšíma partama odtamtud bylo víc než inspirativní pro další roky. Ještě chybí navštívit Vraha. I za Vrahem totiž stojí "vrah" Ctib. Teď teda víc k singlu.

Jakkoliv jsem zatím do mrtě nepropadl punkovým (folkovým nebo folk/punkovým písničkářům chcete-li), tak poslední dobou jim propadám čím dál víc. Čas hraje proti nám a asi moudříme. Každopádně přibyl další oblíbený akustický songwriter (jako třeba DxFxF) a jeho asfaltová prvotina je jasnym potvrzením. Punkový texty, tak jak je v Rožnově dobrym zvykem. Tamní lyrika má vyjímečnou poetiku a svojský kouzlo. Je možný, že se povede rozklíčovat až na víc poslechů a to je ta paráda. Čim víc se deska poslouchá, tim víc se objevujou její další skrytý zákoutí. Energicky zahraná akustická kytara, občas zdvojená a jednom případě i krásně disharmonická. Unikátní charakteristika, barva a tón Ctibova hlasu skvěle doplňuje špinavě zahraný folk. Navíc se mi líbí, jak Ctib vyslovuje "r" a "g" ve slovním spojení "legálních drog" v písni "Sníh zase víří mezi keři". Což je mimochodem skvělej text! Ctib zná svůj směr, což je možno vyčíst z přiloženýho rozhovoru (k přečtení je ale i ZDE). Moc pěkná nahrávka a i překvapení. Teď se moc těšim na Ctibovo živý hraní.

P.S.: Vyjadřovat se k tomu, že singl vyšel u Dog Lovers records asi nemá cenu. Tahle smečka prostě dělá muziku a hudební artefakty s láskou, enthusiasmem a nebudu určitě daleko od pravdy když napíšu že s totální vášní. Singl určitě stojí za pořízení. Ke slyšení je TADYK.