chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Postižená oblast - Rubato (16. 08. 2014, 09:00)

MusicZone | recenze Postižená oblast - Rubato (16. 08. 2014, 09:00)

Honza Štelcík (16. 08. 2014, 09:00) Postižená oblast - Rubato

• 1) Dvojí tvář
  • 2) Katalog nepoučitelných
  • 3) Říjen
  • 4) Stín jejž vrhám
  • 5) Přes horizont
  • 6) Velbloudi
  • 7) Samota
  • 8) Wie fast
  • 9) Magic tiger

Pro ty, kteří rádi bloudí mezi regály Rekomanda směrem vlevo od vchodu. A i pro jiný. To prej velbloudi ukazujou cestu. * * * * - - -

Interpret: Postižená oblast
Album: Rubato
Žánr: underground/alternative/rock
Celkový čas: 00:49:25

...hudebník ví, že co činí hudbu živou, emocionálně účinnou a lidsky sdílnou, je tzv. rubato - ony nepatrné a stěží postižitelné rytmické odchylky a tempové nepravidelnosti...

Zbytek definice se dočtete v bookletu včetně pramenu ale v zásadě je to přesně to, co mám na mysli a co dělá muziku v mejch očích hybnou silou. Když ne společnosti, tak jednotlivců. Postižená oblast vydala další nahrávku po třech letech a od blátivosti "EP" přechází do jemnejch výmolů Rubata. Padesátiminutová nahrávka je v mých uších "nejposlouchatelnějším" releasem kapely. Neubylo roztahanosti, zdánlivě nekonečných instrumentálních ploch, kam až bubny s kytarou a basou dosáhnou. Neubylo ani odéru čs. undergroundu, to nikdo po POOB nemůže chtít. Neubylo ani hostujících elementů (nejen klarinet, violoncello, trubka). Ale přibylo elektroniky, hudebního neuroticismu, což obzvlášť kvituju. Dokonce mi to ani nedá, abych nevzpomněl na částečně mělnický příbuzenstvo - místy je k zaslechutí něco z ploch Lvmen i FDK. V poslední skladbě "Magic Tiger" (text W. Blake, W. Saroyan) vzpomínám na klidnější polohy Michael´s Uncle a jsem sám překvapen. "Rubato" je hezky zahraný i nahraný a mastering Ondřeje Ježka je tradičně vynikající prací. Postižená oblast je vpravdě partou rozervanejch básníků-romantiků, pokud můžu soudit dle nahrávek co stihli zkompilovat, nahrát a vydat. Připodobnit texty a celkovou atmosféru nahrávek POOB k modelu Fiala-Topol by ale bylo dost nespravedlivý. Dva autorský texty se zdatně můžou rovnat s klasiky. A možná vyvstává dojem nedoceněný kapely v určitým hudebním záběru, což ale nemůžu ani potvrdit, ani vyvrátit neb tuto scénu, přiznám se, příliš nesleduji. Mantinely jsou od toho, aby se překračovaly. Co ale "Postižce" prospělo, je novota na vokálním postu. Jakkoliv zní projev Filipa Jakše místy moc afektovaně, muzice oblasti to svědčí. "Rubato" v červnu vydalo Polí5. Tady jsou slova zbytečná. Přístup poctivosti s věčnym ohněm v srdci a vřelý zacházení pana Jindráka, kdykoliv navštívim Rekomando.