chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze The Oxx - Hole In My Shirt (23. 09. 2014, 22:00)

MusicZone | recenze The Oxx - Hole In My Shirt (23. 09. 2014, 22:00)

Honza Štelcík (23. 09. 2014, 22:00) The Oxx - Hole In My Shirt

• 1) In Your Head
  • 2) Feel Like A
  • 3) Cowboy
  • 4) Brown Leaves
  • 5) Miles Away
  • 6) Cunt
  • 7) Again
  • 8) Hole In My Shirt
  • 9) Born To Die
  • 10)Time To Go Home

Slušná a zábavná rock ´n´ rollová deska a solidní debut. Jen vydržet. * * * * - - -

Interpret: The Oxx
Album: Hole In My Shirt
Žánr: punk rock
Celkový čas: 00:30:43

Mladý pušky The Oxx (Mělník/Německý Brod) po demonahrávce a dva roky starým, čtyřskladbovým EP "Chocolate Places", nahráli debutový CD. A neni se za co stydět a to nejen vzhledem k jejich věku.

Samouci i kluci ze ZUŠky. Na "Hole In My Shirt" najdeme deset kusů, z nichž by se našly minimálně čtyři solidní tracky. Povětšinou cele surfová kytara připomínající odkaz západního pobřeží kalifornský surf/punk scény, se solidní porcí vyhrávek a slušnejch sól. Dobrejch refrénů. S přizvukující basou a tepotem bicích čtyrnáctiletýho kluka. Občas falešnost vokálu, snad schválně, snad ne. To tolik nevadí. Písničky jsou dobře poskládaný a plynou celkem kompaktně. Jen mi tak nějak uniká třetí čtvrtina nahrávky. Lepší je první polovina CD. Třeba úvodní "In Your Head" je na začátek víc než slušná a chvilku jsem její riff nemohl dostat z hlavy. "Cunt" (jak hrubé na kluky pod zákonem) má hezky zefektovaný hlas a opět trochu z kompaktu vyčnívá.

Ne příliš složitý texty v angličtině, potvrzující příslušnost k teenage punx a proč ne? Krom toho, díry v trikotech i košilích se s celkem obdivuhodnou pravidelností dají najít i když vám táhne na třicet. Je mi trochu líto právě tý angličtiny a celkově projevu v angličtině, která má nevyhnutelně sklony zapadnout v deseti tuctech dalších kapel. Sunshine už se asi nikdy nebudou opakovat.

Hudebně slušná deska na hraně indie/punk/rock. Snad až moc Dead Letters, i když i to vlastně chápu. Co ale moc nechápu je názor v diskusi před klubem, kde kluci desku křtili, jednoho z šéfů Election records Jiřího Nedvídka. Nebaví ho soudobý punk ale The Oxx ano. Oxymoron. Tohle je punk současnosti, kterej stejně jako při svým úplně prapůvodním vzniku čerpal víc nebo míň z muziky předtim. Heil Chuck Berry.

bandzone.cz/theoxx
theoxx.bandcamp.com
election-records.com