chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Davová psychóza/Zeměžluč split (27. 11. 2014, 11:00)

MusicZone | recenze Davová psychóza/Zeměžluč split (27. 11. 2014, 11:00)

Honza Štelcík (27. 11. 2014, 11:00) Davová psychóza/Zeměžluč split

• Davová psychóza
  • 1) Spoločná vina
  • 2) Cesta k dokonalosti
  • 3) Komunisti
  • 4) Chatrč
  • 5) Beds Are Burning
  • Zeměžluč
  • 1) Šance
  • 2) Pod kontrolou
  • 3) Adapt Or Die
  • 4) Směřuj stále výš
  • 5) Zázrak

Obě kapely opět spojily síly a vzešel z toho velmi solidní materiál. * * * * - - -

Interpret: Davová Psychóza/Zeměžluč
Album: Davová Psychóza/Zeměžluč split
Žánr: punk

Je to zhruba deset let, co jsem získal 2nd hand první desku Zeměžluče a snad o něco málo později ještě 7" split Zeměžluč/Davová psychóza (vyšlo tuším 2001). Pár songů Žluče jsem měl celkem v oblibě a nezapomenu na jaro 2007 v mělnickym kulturáku, Zeměžluč se Šanovem 1. Poslední deska Zeměžluče mě sejmula úplně, byť až postupem času. Leč na brněnskym koncertě letos v létě, kdy hráli v Kabinetu Múz před Night Birds, jsem byl mírně zklamán. Snad z úrazu, snad ze zvuku, snad jsem se těšil hlavně na Night Birds. Davová psychóza mě víceméně míjela, ovšem až na split se Zeměžlučí a první (výtečnou!) desku. Která ale pro mě získala absolutní kouzlo až letos na toulkách po Uhrech (díky Míro - spravodlivosť!). Slovensko pro mě představovala hlavně Zóna A (je mi jedno co si o tom kdo myslí, dneska je to dinosaurus určený k vyhynutí a nestojí mi za to se tim dál zaobírat - starou Zónu mám rád), Inekafe (pokud se tomu někdo směje, tak Hulo - exčlen Davové psychózy a nynější člen Inekafe může být spojovací most - mimochodem poslechněte si jeho akustickou nahrávku - romanes1.bandcamp.com - jedna z nahrávek roku) a Slobodná Európa. Davovka si mě získává tím víc, čím jsem starší.

Strana Davové psychózy na tomhle splitu je vyklidněná, zahraná s přehledem, se štiplavostí textů (čím byla Davovka - a Zeměžluč - vždycky proslulá). Rozhodně jeden z klidnějších materiálů. Trochu mi připomíná rožnovskou scénu, i když na tohle se bratia určitě nezaměřovali. Občas probleskne nálada zmíněné Slobodné Európy. DP se jeví rozdílnou a o dost klidnější od dřívějších let ale moc jim to tam sluší. A pokud má kapela zrát tímto směrem, dávám hlas za. Čtveřice skladeb s chutí melancholie, tak to mám rád. A překvapivý moment v podobě coveru Midnight Oil s totálním saxofonem, co skladbu jen tak olízne a perfektním sólem.

Zeměžluč neuhnula z cesty ani o centimetr a jsou kapely a momenty, kdy je to dobře. Co je Ján Kassa pro texty DP, to je Šoty pro texty Zeměžluče. Jedovatost a plivance do ksichtu společnosti. Písně nahraný na aktuální split mi ani tak moc nepřipomínají následovníka "Hledání" ale spíše odkaz na starší tvorbu brněnských veteránů. Agresivní punk zahraný s typickou syrovostí, otráveností vokálů, sól, rytmu. Prostě Zeměžluč taková jako byla, je a bude.

Po třinácti letech druhý díl původního splitu, opět v režii PHR. Časy se mění, cosi však vždy zůstává. Navíc jsem znovu oprášil sedmipalcovou "jedničku" a to je nářez. Neslyšel jsem to léta a nutno říct, že to je pekelná jízda. Bhópál... Každopádně obě kapely opět spojily síly a vzešel z toho velmi solidní materiál.

phr.cz
papagajuvhlasatelrecords.bandcamp.com/album/split-4