chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Die Alten Maschinen - Change (05. 01. 2015, 08:00)

MusicZone | recenze Die Alten Maschinen - Change (05. 01. 2015, 08:00)

Richard Kutěj (05. 01. 2015, 08:00) Die Alten Maschinen - Change

• 1) Der Plan
  • 2) Galvanized
  • 3) Girl With The Iron Nose
  • 4) Spark In The Dark
  • 5) Albatross
  • 6) Living Machines
  • 7) Nickle In Pickle
  • 8) Search The Moon Over
  • 9) Old Tin Can
  • 10) Freddie's Always Ready
  • 11) We Need Oil

Výsledkem je neagresivní, ale za to energicky výživná a pestrá elektronika s občasnými linkami zmíněných živých nástrojů. Robotí rock n roll? Možná... * * * * * * -

Interpret: Die Alten Maschinen
Album: Change
Vydavatel: X-Production

Pohodlně se usaďte tak, aby ani výkrok k případnému tanečku nebyl problém. Moimir Papalescu, Leon Stevenson a jejich přátelé nám na novém albu jejich česko-kanadské kapely Die Alten Maschinen připravili svěže a elegantně znějící IDM pop s lehce vintage a retro atmosférou, s texty příběhů, které se dějí tu v pekle, tu v ráji, tu u nás doma, a jsou plné lásky, bojů, hledání a situací, kde se lidé a jejich city míjejí i potkávají s roboty a dalšími přáteli z říše strojů.

Příběhy textů i příběhy zvukové řešila ústřední dvojice spolu a při tom od sebe, pomocí elektronické komunikace. Při nahrávání pak ruku k dílu přiložili i kytarista Tuzex Christ, jinak též Moimirův spoluhráč z kapely Vanessa, a basáci Nikita Boy aka Radek Šantrůček ze Šanov 1 a Jan Maxa. O mix, master i produkci se postaral samotný Moimir. Celé dílo podtrhuje povedený obal vycházející z filozofie alba, jinak obraz jednoho z nejuznávanějších výtvarníků naší doby, Adolfa Lachmana.

Výsledkem je neagresivní, ale za to energicky výživná a pestrá elektronika s občasnými linkami zmíněných živých nástrojů. Robotí rock n roll? Možná. Každopádně je album zábavné i tím, jak si každý song dokáže říct o pozornost pěkně po svém. Jen namátkou, chytlavý pop "Girl With The Iron Nose", hned následující štiplavě sekavý experiment s rytmickými zvuky "Spark In The Dark", poklidný a vzdušně zpívaný "Albatross", šlapající a při tom propracovaný post-punk "Nickle In Pickle", new wave i vintage elektro atmosférou plující "Search The Moon Over".

"Change" je již druhým albem mezinárodní sestavy kapely, která je díky kilometrickým vzdálenostem mezi jejími členy závislá na robotech, elektronice, elektro spojení a dalších těchto věcech určitě o něco více, než mnohé ostatní. Možná i pro to její členové svou desku posílají i jako malé varování. Nestaňme se úplnými otroky mašin a strojů, které jsou tady původně pro to, aby byly našimi přáteli a sloužili nám. Pro to je možná čas na malou změnu.

Jen pro připomenutí. První album Die Alten Maschinen se jmenuje "Songs About Love And Machines", vyšlo v roce 2010 a nazpíval jej Gerald V. Casale z legendární novovlnné kapely Devo. Oba dosavadní alba Die Alten Maschinen vyšla u labelu X-Production.

Die Alten Maschinen: www.diealtenmaschinen.com