chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Frontier Guards - Battleground (27. 01. 2015, 19:00)

MusicZone | recenze Frontier Guards - Battleground (27. 01. 2015, 19:00)

Richard Kutěj (27. 01. 2015, 19:00) Frontier Guards - Battleground

• 1) Response
  • 2) Another Sun
  • 3) Enemy Territory
  • 4) Under Pressure
  • 5) Battleground
  • 6) Last Breath
  • 7) Warp Hunter
  • 8) Past
  • 9) Empty
  • 10) Mokosha

Směs ambientu, EBM, IDM i elektroindustrialu se poslouchá podobně lebedně, jako když se ponoříš do příběhu dobrého sci-fi filmu. Má své potemnělé i ambientně záhadné pasáže, melodicky vyzpívané kusy i tracky, kde ti spodky nutí nohy k tanci, i když třeba zrovna sedíš. * * * * * * -

Interpret: Frontier Guards
Album: Battleground
Žánr: elektro

Krása klasické elektroniky. Lidi z brněnské kapely Frontier Guards na to jdou na své albové novince "Battleground" skutečně od lesa. Po úvodních ambientně-tanečních experimentech s psychedelickými odlety a dalšími radostmi přichází v podobě 4. songu skok někam ke klasické EBM a první zpívaný track "Under Pressure" je zároveň jedním z vůbec nejchytlavějších kusů tohoto pestrého alba. Kluci zde nechávají promluvit i vlivy IDM, či elektroindustrialu, také v industriálněji laděných pasážích ale zůstávají Frontier Guards spíše "ajťáky" co rádi klasický elektro zvuk, než by seběhli z kanceláří někam dolů do dílen, ke strojům a bucharům.

Zmíněná pestrost je při tom zároveň i jedna z vůbec nejsilnějších stránek alba, které vyšlo, snad symbolicky, předposlední den loňského roku, tedy 30. prosince 2014. Jak říkají sami lidi z kapely: "album musí mít i příběh". A "Battleground" příběh skutečně má! Směs výše uvedených vlivů se totiž poslouchá podobně lebedně, jako když se ponoříš do příběhu dobrého sci-fi filmu. Má své potemnělé i ambientně záhadné pasáže, melodicky vyzpívané kusy i tracky, kde ti spodky nutí nohy k tanci, i když třeba zrovna sedíš.

Jistě, někdo by mohl namítnout, že to vše už tady bylo. Jenže! Kdo je tady dnes skutečným prorokem a revolucionářem? A nejsme náhodou spíše už ve věku, kdy naprostá většina muziky je právě kombinací toho, co nám tady zanechali původní otcové žánrů a na jejich dětech je pracovat s těmito odkazy pokud možno co nejvíce po svém? Pokud odpovídáte ano, vězte, že Frontier Guards se toto dokonale daří a tvůrci téhle kapely jsou na hony vzdálení něčemu jako opisování, prázdnému ždímání či prostému kopírování žánru. A pro mě osobně je deska "Battleground" hodně příjemným posluchačským elektro music startem do letošního roku a také velkou radostí z toho, že album se urodilo právě na domácí scéně.

Zkušení producenti se při tom na scéně pohybují již několik let a "Battleground" je jejich 3. řadovým albem. Dvě předchozí se jmenují "Interface" (2013, labely: Aliens Production, Signifier) a "Predestination" (2008, Aliens Production). O vydání "Battleground" se pak postaral moskevský label UTSC a krom parádní muziky je hodně povedenou prací i příjemný digipackový obal se stylovou a výraznou grafikou. K tomu všemu pak nosič obshauje i videobonus. Tím je klip k songu "Enemy", který jinak v seznamu skladeb na CD nenajdeš.

Jednou z výborných příležitostí vidět Frontier Guards letos živě pak bude určitě festival In:du:s:trializion, který se koná 18. dubna v brněnském Kabinetě Múz. Na audiovizuálním festivalu alternativní elektroniky vystoupí také další tuze zajímavá jména jako Do Shaska!, Piča z hoven, Spectral Index, Angelzone a hlavní hvězdou budou běloruští breakcore/tekkno/industrial zběsilci Ambassador21.

Kluci z Frontier Guards pak patří také mezi členy volného experimentátorského sdružení umělců a kapel Dystopia. www.dystopia.cz.