chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Leto - Zbytky ozářených ploch (26. 02. 2015, 12:00)

MusicZone | recenze Leto - Zbytky ozářených ploch (26. 02. 2015, 12:00)

Richard Kutěj (26. 02. 2015, 12:00) Leto - Zbytky ozářených ploch

• 1) Tráva
  • 2) Sekera
  • 3) Zvíře
  • 4) Domy
  • 5) Ptáci
  • 6) Boje
  • 7) Tuny vzduchu
  • 8) Les
  • 9) Mezi náma
  • 10) Hranice
  • 11) Podvečer

Zbytky ozářených ploch jsou především parádně udělané písničky se všemi klady toho slova. Písničky s atmosférou a zvukem, které jinde neslyšíš. * * * * * * -

Interpret: Leto
Album: Zbytky ozářených ploch

Další z milých ohlédnutí za rokem 2014. Leto. Punkáči i romantici, co chodí vždy po svých pevně vyšlapaných stezkách a neuhýbají. Kapela, co čekuje předem lajnapy koncertů a fesťáků, kde má hrát. To aby nestáli na jednom podiu s někým, kdo jim ideologicky ale třeba i hudebně nebo kvůli svému přístupu k "budování hudební kariéry" nesedí. A stejně sví a originální jsou i svou muzikou. Leto loni vydali albový debut "Zbytky ozářených ploch" a přišli se zvukem a přístupem, který tady prostě nikdo jiný nemá.

Boss a sekretářka si vyměnili role. To ona je teď boss, která dává všechny ty klávesy, zpěv a texty, které by obstály i jako samostatná poezie. On? Jasně, sekretářka z něj taky nikdy nebude. Bývalý boss si svoji pozici hlídá dál a klávesy doplňuje těmi parádními a pro atmosféru alba hodně důležitými kytarovými linkami, kde zvuk doplňují i příjemně nabasované spodky a bicí hostujícího kolegy Záclony z Planet. A aby to bylo komplet, mezi hosty uslyšíš zpívat i další kámoše a fanoušky téhle kapely, rovněž z Planet Orla a ze Silver Rocket a Aran Epochal Adama, a o mix a mastering se postaral František z rovněž spřízněných Or a ta práce se mu fakt povedla. Čisté, syrové, příjemné.

"Zbytky ozářených ploch" jsou ale především parádně udělané písničky se všemi klady toho slova. Písničky s atmosférou a zvukem, které jinde neslyšíš. Přirovnání k jedněm kultovním jménům newyorské avantgardní scény, co jsem v souvislosti s Leto slyšel? (hádej: Japonsko, Itálie, sourozenci...). Blbost! Leto jsou zkrátka na jakékoli přirovnávání příliš sví. Syroví i něžní, hladící i škrábající, temní i dívající se do slunce a přinášejíc zbytky ozářených ploch do chvil, kdy ležíš tváří do země a jako slzy osychají, zapomínáš i na své boje, ale pořád víš, že ta sekyra jde zatnout do podlahy. Nové slunce totiž vždy noc protne a žíznivé probouzí.

Zbývá už jen dodat, že o vydání desky na vinylu i na mp3 se podělily sbratřené labely Silver Rocket a MamaMrdaMaso a když máš ten vinyl doma, ručně gravírovaný obal téhle krásy doopravdy září.

mamamrdamaso.org