chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | recenze Ilona Csáková - 22x (09. 06. 2004, 00:00)

MusicZone | recenze Ilona Csáková - 22x (09. 06. 2004, 00:00)

Triffid (09. 06. 2004, 00:00) Ilona Csáková - 22x

• 1) Tornero 2004
  • 2) Lásko, ty lháři
  • 3) Natalie
  • 4) Proč mě nikdo nemá rád
  • 5) Když zbývá pár slov
  • 6) Amsterdam
  • 7) Zavři oči když se červenám
  • 8) Pink
  • 9) Jedno tajemství
  • 10) Včerejší láska
  • 11) Babylon
  • 12) Lháři
  • 13) La Isla Bonita
  • 14) Nepočítej
  • 15) Léto
  • 16) Moje místo
  • 17) Malý vůz
  • 18) Krásná
  • 19) Časy se mění
  • 20) Tornero
  • 21) Chci královnou se stát
  • 22) Megamix

V říši konzumního popíku a s čím se tam Ilonka setkala. * * - - - - -

Interpret: Ilona Csáková
Album: 22x
Žánr: Pop
Celkový čas: 01:17:42
Vydavatel: EMI

Nehodlám tady hromadit spekulace, z jakého důvodu že to Ilona Csáková vydala své první album, stejně už ty drby všichni znáte :). Dnes jich má na kontě už sedm – stejně tak i sedm totálních změn image – a proto je asi logické, že přichází i bestofka (se třemi novými tracky, ale s těmi to není tak úplně košer, uvidíte). Hned na začátku ale musím udělit první výtku, a to technickou – deska má až neuvěřitelně špatný zvuk, takže si člověk musí chvíli hrát s ekvalizérem, aby byla vůbec poslouchatelná (a to pořád mluvím o technice). Zvukař odvedl mizernou práci, pokud tedy vůbec něco dělal a nenaházel prostě jenom několik písniček z různých alb za sebe. Je to vážně ostuda. Ale teď už k hudbě.

Otevírák je jedna z těch "nových" písní. Nových si uvozovky plně zaslouží, protože je to předělávka starší "Tornero", která výrazně předčí matnou a neuvěřitelně umělohmotnou původní verzi. Nosná melodie a skoro až Oldfieldovské aranžmá, navíc tu Ilona předvádí jiné (a lepší) zabarvení hlasu, než na jaké jsme zvyklí. Posluchačovy naděje se zvedají. Druhá věc je opravdu nová, "Lásko, ty lháři", jakási kompilace textů celé best of, ale hudebně nezajímavá. Pak už začíná samotný výběr.

Daleko zajímavější než jeho řazení je ale pohled chronologický. Překvapení pro mě bylo nejstarší "Moje místo" z roku 1993, nijak objevná písnička, kterou kdyby nazpíval Malátný, tak se na albu Chinaski (Chinasků/Chinasek/Chinask...) docela klidně ztratí. Neurážející pop. Rok 1995 pak reprezentuje "Amsterdam", opět slušně udělaná a dobře odzpívaná věc, ale vedle něj také "Malý vůz", což je podprůměrná úprava klasiky "I Will Follow Him". Jakési naděje by tu ještě byly.

Pak ale přichází rok 1996 a s ním dva tracky, které jsou očistec pro kohokoliv, kdo by je měl poslouchat. Určitě si pamatujete "Pink" ("červenou už nechci být a černá se mi protiví" a tak dál) a možná i druhého zástupce z téhle desky, "Léto", která je sice o něco méně nesnesitelná, ale primitivismus hudby i provedení je tady skutečně maximální. Jeden můj kamarád používá slovo, které se na tohle, myslím, přesně hodí. Tyhle dvě písně jsou hustopeklo. A co se dělo s kariérou Ilony Csákové pak, to už je utrpení samo. Samply, samply, a zase jenom samply, naházené na sebe podle milionkrát omletých schémat tóniky, subdominanty a dominanty, až vám ta umělá hmota začne lézt i ušima. Platí to i v roce 1998 u z ciziny převzaté "Proč mě nikdo nemá rád" (přiznejte se, kdo odolá odpovědět?) i u Gainsbourgovy "Když zbývá pár slov", obou stižených zvukařským morem ještě o něco víc než zbytek desky, a navíc také špatně odvedeným zpěvem s hrozným frázováním. Platí to i u "Včerejší lásky", písně hrozivě nudné už po půl minutě, i u další přejímky, "La Isla Bonita", která je uzpívaná sice o poznání lépe, ale zase se dokáže shodit tím, jak z neznámého důvodu v refrénu Ilona zpívá to "La Isla Bonita", asi ve snaze znít španělsky, hrozně šišlavě. Já z toho dostal akorát záchvaty smíchu, bohužel. Nespravil to ani rok 1999, který přinesl původní "Zavři oči, když se červenám", na níž se musí v té záplavě uměliny aspoň ocenit opravdická akustická kytara, a převzatou "Jedno tajemství", která je "Zavři oči..." natolik podobná, že asi tuším, odkud inspirační vítr vane. Také je tu původní "Tornero", který vedle 2004 verze vypadá jako chudý bratranec a navíc je v něm piánová linka na začátku z nějakého důvodu silně mimo rytmus.

Přestávám dštít síru, když se objevuje na scéně rok 2000. Tady už je totiž znát jakýsi posun. "Natalie" má docela silný refrén (a v něm vyhrávku v hlubokých kytarových tónech, pro které jsem měl vždycky slabost) a trochu zdlouhavá "Lháři" také otvírá spektrum instrumentů trochu dál od očividné umělosti. A "Nepočítej" je dobrá ukázka toho, jak může něco velice jednoduchého fungovat jako slušná energická píseň (a taky je tam ta kytara :)). Vyložené překvapení už je pak 2002 a jeho (pokud pomineme naprosto nezajímavý "Babylon") "Krásná" a "Časy se mění", což je velmi dobře udělaná moderní pop-music – i když ty scratche jsou tam trochu nepatřičné, aspoň se tam zase nerapuje – a druhá jmenovaná překvapí i dobrou prací s Iloniným hlasem, který zde konečně opouští tolikrát probrané vody. Milé překvapení a dobrý trend.

2003 pak přináší kousek muzikálu Kleopatra ("Chci královnou se stát"), ale o tom snad ani nemá cenu psát, protože je to ubohé po stránce hudební i textařské ("bozi všemocní moji moc tak umocní" – co to má proboha být?). Technicky je to největší tragédie ze všech, zvukař tady už asi usnul. Zavírá se sedmiminutovým "Megamixem", což je zvrhlý pokus udělat best of best of desky, eventuálně natáhnout stopáž, ale protože ta už je na 70 minutách, asi to bude to první. Rozhodně je to nesmyslný guláš s občas hrozivě brutálními střihy a ztráta času.

Je to zvláštní, jak se původně docela slibný hlas propadl do pekel a teď se z nich (snad) začíná škrábat ven. A neodpustím si rejpavou aktuální – co proboha bude dělat ta Českem tak urputně hledaná Superstar?

Na hodnocení jsem tentokrát vzal přísně aritmetickou metodu bodování jednotlivých písní a průměr dělá 2,31904. A tentokrát matematika nelže. "22x Ilona Csáková" je několik světlejších míst v skládce umělé hmoty.

prom dresses plus size (14. 04. 2013, 01:56) affordable wedding dresses

This is a genuinely well thought out post. I certainly enjoyed reading it. Thanks.

Steiniger (13. 02. 2013, 11:40) Jedno tajemství

Prosím kdo zpívá tuhle skladbu v originále?? Děkuji

cheap plus size wedding dresses (17. 11. 2012, 17:47) bridal jewelry

I have been following your blog for three days now and I should say I am starting to like your post. Now how do I subscribe to your blog?.

wedding umbrellas (16. 11. 2012, 01:38) junior prom dresses

I completely agree with the above comment,.

Mat-in (21. 09. 2011, 17:59) Co??

Vždiť tento kritik ani neví která skladba je vlastní a která vlastně ne. A skladby Ilony nazívá umělou hmotou. No co to je?! Vičítá jí že v druhé polovině 90. let zpívala samé předělávky. Není to pravda! Sice se s těmito skladbamy nejvíce proslavila ale na svých albech má předělávek maximálně pět. Ale Lucie Bílá nebo Leona Machálková vydaly v této době dvě alba plné jenom předělávek! Ale jim to nikdo nevyčítá a že skladby LM nebyly opravdu to právé. Odsuzuje Pink, ovšem Ilona za toto album dostala Zlatou desku a cenu Anděl. Takže tak hrozné to asi nebude! V roce 1998 když vydala album Modrý sen s hity Proč mě nikdo nemá rád, Když zbývá pár slov a La Isla Bonita byla nejprodávanější zpěvačkou v ČR! Takže "umělá hmota která začne lézt i ušima", napsat o takovích hitech něco takového je opravdu ubohost! Ilona má hlas jak hrom!! Pán asi neví kdo vlastně je ILONA CSÁKOVÁ! Recenze je to absolutně nemístná! Je evidentní že pán nemá Ilonu Csákovou rád, jinak by nemohl něco takového napsat a hlavně by něměl vůbec takovou práci dělat!

our pop star character becomes1overwhelmed by the pressures of fame and1 emitting neon paint from her hands 1http://www.toodress.net/Wedding-Dresses-Lace-Wedding-Dresses.html1 she breaks down. The scene of an1exhausted Spears lying face down her1huge white gown covered in paint 1http://www.toodress.net/Evening-Dresses.html1 1http://www.toodress.net/Wedding-Dresses-Column-Wedding-Dresses.html1 might be one of the most beautiful and1artistic in this entire piece.
1Perhaps hooking up with the1“Telephone” director prompted 1Mattoni MusicZone recenze Ilona1Csáková 22x 09 06 2004 00 00
(27. 07. 2011, 02:51)
light green cocktail dress

http://www.toodress.net/Wedding-Dresses-... http://www.toodress.net/Wedding-Dresses-... http://www.toodress.net/Wedding-Dresses-... you will have merely attained a different enjoy fascination. You can also incorporate gems into the complex snowflake habit of this whitened yellow metal snowflake pendants particularly when you are supplying the actual jewellery like a birthday present.

Bright yellow metal snowflake pendants intended for infants created over the season will be Mattoni MusicZone recenze Ilona Csáková 22x 09 06 2004 00 00

M (11. 12. 2010, 13:24) Nechápu co tu ten člověk dělá???!!!

Když tento recenzment řekne že Ilona Csáková zpívá odpad tak asi neví co je to hudba když řekne že Proč mě nikdo nemá rád, La isla bonita nebo Tornero jsou odpad a umělotiny. Pán jen en nemá rád Ilonu a tady se v tom vyžívá a proto tu píše tyhle zvratky. Sice 22x má špatný zvuk ale nic to nemění na kvalitě nahrávek na řadových CD. Iloniny písně jsou HITY a kdyby to byly takové umělotiny jak pán tvrdí, tak by si je lidi asi neoblíbily ne?! Ilona Csáková je ZPĚVAČKA jedna z KRÁLOVEN POPU. Její písně jsou nádherné a ten kdo zná její CD tak vý že má i mnohem lepší písně než je Pink. I když ani tato písneň není tak staršná. Taky se zní stal HIT. A album Pink z roku 1996 získalo ZLATOU DESKU, právě díky této písni. Ilona převzala písně z eleganci a mnohdy zní lépe než originál. Takže tento recenzment asi neví co je to hudba a ten kdo mu řekl aby udělal recenzi byl asi sjetej.

Dušan (03. 05. 2010, 14:23) ???

Tak na tejto recenzii som sa naozaj dobre zabavil. Kěd niekto skritizuje piesne ako Proč mě nikdo nemá rád či Když zbývá pár slov,tak potom asi vôbec netuší kto vlastne Ilona Csáková je.Veď sú to najväčšie hity!!! Nehovoriac o tom,že tieto piesne pochádzajú z albumu Modrý sen,ktorý bol Iloniným najpredávanejším albumom vôbec.Ilona patrí k najhitovejším speváčkam svojej doby,tak naozaj neviem o čom tu ten dotyčný pán píše.A ešte niečo.Piesne Krásná a Časy se mění pochádzajú z albumu Kruhy mé touhy,ktorý Ilonu stiahol pod čiernu zem.Tak hold poslucháčom sa asi viac páčia tie skladby z "umelej hmoty".

Hanka (01. 01. 2007, 13:39) cd

kdo ma cd ilony csakove

F.E.E.R (07. 08. 2006, 14:55) Můj soukromý Řím

Ahoj, prodám knihu Můj soukromý Řím od Csákový, kdo by měl zájem ať se mi ozve na e-mail.

vargy (09. 03. 2006, 12:17) Chci královnou se stát

Takže úbohé po strane textárskej a hudobnej? Tak prečo bolo odohraných viac ako 500 repríz tohoto muzikálu??? Asi preto, že je to úplne zlý hudobne, vizuálne a spevácky odfláknutý brak?? Dobrá recenzia.......fakt....

Karl von Bahnhoff (08. 03. 2005, 16:47) citat:

Triffid:Asi si to malo pochvalil :)

Pudlik:Nestras

Triffid (07. 03. 2005, 09:44) Citát z recenze

"Druhá věc je opravdu nová, "Lásko, ty lháři", jakási kompilace textů celé best of, ale hudebně nezajímavá." Takhle vypadá nevšimnutí?

Pudlik (07. 03. 2005, 09:03) Moc daleko nevidíte...

Nikdo jste si nevšiml textu u písničky "Lásko, ty lháři". Je to docela zajímavá hříčka s názvy jejích písní. Všichni umíte akorát kritizovat, ale nemám pocit, že bych od vás něco slyšel. Ilona má jeden z nejúžasnějších hlasů na naší scéně a je škoda, že už dlouho nevydala žádnou řadovku. Doufám, že se tak brzo stane.

moutonka (29. 11. 2004, 18:08) Mylene Farmer

tak písnička lásko ty lháři kterou přezpívala Ilona Csáková od nej.fr zpěvačky Mylene Farmer,je dost ubohá originálou je t'aime mélancolie z roku 1991 se ani zdaleka nevyrovná,doporučuji posloechnout všem co ji ještě nesylšeli,to se může jít ilona zahrabat

tak písnička lásko ty lháři kterou přezpívala Ilona Csáková od nej.fr zpěvačky Mylene Farmer,je dost ubohá originálou je t'aime mélancolie z roku 1991 se ani zdaleka nevyrovná,doporučuji posloechnout všem co ji ještě nesylšeli,to se může jít ilona tahrabat

Kamča "fanynka" (15. 06. 2004, 12:05) ku:Ilče

Minule jí to prostě nevyšlo a teď tam chce jít zpátky!"Stejně Tě vykopnou, pa a hodně štěstí!"

Shotka (12. 06. 2004, 13:35)