chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Pet Shop Boys, Love Planet, 11. srpen 2006, Praha - Výstaviště (14. 08. 2006, 14:00)

MusicZone | reportáž Pet Shop Boys, Love Planet, 11. srpen 2006, Praha - Výstaviště (14. 08. 2006, 14:00)

Honza Sedláček (14. 08. 2006, 14:00) Pet Shop Boys, Love Planet, 11. srpen 2006, Praha - Výstaviště

Pet Shop Boys (LP)Sám za sebe na tomto místě nejdříve podotýkám, že Pet Shop Boys jsem měl vždy zaškatulkované jako vcelku dobré skladatele a muzikanty, alespoň tedy v rámci žánru disko, který u mě přestal fungovat někdy ve třinácti. Co se týká konkrétně PSB, nikdy jsme si moc nerozuměli. Snad jen občas na mě pokukovali z obrazovky naší staré Tesly ve futuristickém kýči klipu "Go West". Právě tato píseň, původně z repertoáru The Village People, udělala duu Neil Tennant - Chris Lowe jméno a roztočila obchod s ním. Oba pánové si ovací užívali ještě při vydání mnoha dalších singlů, které ale přesto byly vždy tak trochu ve stínu výše uvedené záležitosti. Ačkoliv si vždy očividně půjčovali nápady, jsou snad jedinou kapelou, které to kdy kritici prominuli, protože to prostě vždycky znělo "cool". Hudbu vždycky přetvářeli ku obrazu svému a to se potvrdilo i na jejich pátečním vystoupení v rámci festivalu Love Planet.

Pet Shop Boys (LP)Koncert začal tanečními vystoupeními, které donutily každého, kdo moderní tance nezatracuje, skřípat závistivě zuby. Ale ještě více než breakdanceové variace musely každého zaujmout doprovodné vokály Sylvie Mason-James, které obohacují muziku skupiny o jedinečný rozměr. Hned ze začátku rozjeli Pet Shop Boys velkou show, na které spolu s nimi ujížděla i přelidněná louka před Pop Stageí. Začínalo se pásmem písní vystavěných převážně z novinkové desky "Fundamental". Úvodní a ke konci docela unavující "Psychological" byl během chvíle nahrazen výtečným "Left To My Own Device" a starými časy prosycená "I'm With Stupid". Samozřejmě by to nebylo pořádné disko, kdyby pódium nezatěžkávala nějaká megalomanská rekvizita. V případě dvojice Britů jí byla obrovská neonová krychle, která sloužila chvíli jako doprovodné osvětlení, chvíli jako promítací plátno a dokonce v ní jednu z písní odzpíval sám Neil Tennant. Projekce na ní byly všechno jiné, jen ne odfláknuté. Kromě spellování písmen při "Minimal" a "Shopping", záběry z pohřbu Lady Di při "Dreaming of the Queen" zvládla oslňovat publikum i westernovými choreografiemi. Právě při vzpomínkové baladě na princeznu z Walesu upozornil Neil, že jsou "velice anglickou kapelou", což se během vystoupení projevovalo různě.Pet Shop Boys (LP) Neil a Chris působili totiž celý koncert celkem staticky, což jim na druhou stranu, vzhledem k jejich šedinám, nemohu vyčítat. Snad jen Neil si občas lehce vydupával nohou rytmus ve stylu okoukaném od Karla Gotta. Určitou satisfakcí bylo, že během vystoupení vyzkoušel několik kostýmů a svými vtipnými proslovy si na svou stranu přiklonil i nejposlednějšího pokrytce. Při "Always On My Mind" si s ním zpívala už dobrá polovina všech přítomných. Na předělanou klasiku "Where The Streets Have No Name" pak už neotevírali pusu jen jedinci s opravdu těžkým hudebním hluchem. Během předposlední "It's a Sin" začal dav pulzovat jako jeden muž a netrpělivě vyčkával největší hit večera, "Go West". Při něm už se i těm nejhorlivějším členům antidisco league rozsvěcovala očka a zapalovala lýtka.

Celkový dojem na závěr? Pet Shop Boys předvedli, jak se dělá inteligentní pop již na svých řadových nahrávkách, a na Love Planet potvrdili, že ho umějí dobře podat i živě. Evropské disko-modly mají svá vystoupení promyšlená do posledního detailu, což ukázali i v Praze. Perfektní vizuální sekvence, výborní tanečníci, extravagantní kostýmy a hlavně pořádná dávka kvalitního elektropopu, který se neztratí ani v 21. století.

2012 designer wedding dresses (14. 04. 2013, 02:37) simple wedding dresses

clothes for women (14. 04. 2013, 02:15) summer wedding guest dress

It exclusively your opinion.

grecian bridal gowns (17. 11. 2012, 19:00) formal gowns

Ive been visiting your blog for a while now and I always find a gem in your new posts. Thanks for sharing.

jankacz (18. 04. 2008, 22:36) Nic proti Honzo

PSB jsou jednou z nejúspěšnějších skupin již přes 20 let. Jak úspěšný jsi ty?

cheg (23. 11. 2006, 13:32) Oprava

Škoda jen, že je to report. (sic)

Vasek (23. 09. 2006, 00:11) Tak jsem si tu recenzi přečetl ještě jednou a je opravdu Hrozná))

Neokřikovat!!! Jsem Vodnář A Komu se to nelíbí at si prdel políbí.)

Honza Sedláček (02. 09. 2006, 13:20) !

Jasné jasné

Honza Sedláček (02. 09. 2006, 13:18) ?

A to myslel Ráďa jak?:-)))))

R. Antl / musicserver.cz (23. 08. 2006, 16:52) hrozné recenze:)

jak říká můj kolega: na to, abych poznal dobrý jídlo, nemusím být šéfkuchař:) papa

Honza Sedláček (22. 08. 2006, 18:14) Reakce na kýče

Tak pokud jsme napsal, že klip ke Go West je kýč, ještě to neznamená, že by nebyl dobrý a že by nemohl nést nějaký nápad či myšlenku. Kýč může být i svébytným typem uměním, když se to s ním umí. Děkuji a majta sa

Tom (21. 08. 2006, 11:50) 2Ondra / obecně

Když už se tu všichni tak opravujete :), tak přispěji i já se svou troškou do mlýna - Domino Dancing vyšlo v roce 1988.

Jinak myslím, že ta recenze není nějak výrazně špatná. Pravda, trochu vedle s tím, že PSB přišli ke slávě díky Go West, když byli na vrcholu popularity v letech 87-88. Možná se taky někomu nelíbí označení klipu Go West za kýč, mně by třeba taky potěšilo označení "nádherný", ale přeci jen takové video Can You Forgive Her? má víc co do sebe, ne? ;)

Ondra (20. 08. 2006, 10:01) obchod

Jenom k tomu obchodu... Doporučil bych autorovi, aby se příště před psaním recenze podíval na některé specializované hudební servery, kde se mimo jiné dočte, že posledním velkým trhákem PSB v USA byl hit z roku 1990 "Domino dancing". Pak by těžko mohl mluvit o tom, že píseň "Go West" z roku 1993 roztočila kolem PSB celý byznys. Naopak, ten už měli dávno za sebou a "Go West" svištělo hlavně v Evropě - v Americe tehdy poslouchali dočista něco jiného.

ggeneral (19. 08. 2006, 01:44) 2Vašek

Prosil bych Vaška, aby zachovával slušnost, alespoň co se diskuního fóra týče. Jinak když nechce číst recenze a reporty, číst je nemusí. Každému z těch lidí jde jen o to, objektivně zhodnotit desku, koncert atd. Ani zde se ale subjektivitě nevyhnou, stejně jako při jakémkoliv jiném zaměstnaní. Kritika je ale potřebná napříc celou naší společností, hudbu nevyjímaje. Každý poslouchá, co chce, oni jen pomáhají při výberu a říkají tím i kapelám, co je špatně. To hudba potřebuje...pápá

Vašek (18. 08. 2006, 23:13) hrozné recenze 21 století

Žádný recenzent ani novinář nesložil ani jedinou píseń za to při popisování hudby se tváří že studovali konzervatoř s Glenem Goldem. Neznáte jedinou notu a pohrdavě mluvíte o nějakém kýči moc lidí nepochopilo o čem jsou Pet Shop Boys tak at'držej proboha hubu! Stejně to opisujete jeden od druhého. At si přečtu jakou koli recenzi kdekoli a na cokoli chce se mi spáchat sebevražda včechno už tu bylo všechno je trapné, nedotažené, přetažené nudné a přitom jediné co je opravdu nudné jsou recenze lidí kteří o hudbě nic nevědí a píšou takové prasárny a ještě jim za to někdo platí.. Zkuste příště napsat bylo pěkné.

Tom (14. 08. 2006, 16:29) odkaz na více fotek

Více fotek z koncertu Pet Shop Boys najdete na