chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Pennywise, Lucerna Music Bar - Praha, 27. srpen 2008 (03. 09. 2008, 11:00)

MusicZone | reportáž Pennywise, Lucerna Music Bar - Praha, 27. srpen 2008 (03. 09. 2008, 11:00)

Miro (03. 09. 2008, 11:00) Pennywise, Lucerna Music Bar - Praha, 27. srpen 2008

Pennywise 1

Jedna z největších legend punk rocku ve středu 27. srpna 2008 konečně poctila svou návštěvou i naši republiku. Už na začátek musím říct, že se jednalo o geniální show a každý skutečný fanoušek tohoto hudebního žánru, který absentoval, může litovat do konce života nebo se maximálně modlit, aby ještě někdy tato formace přijela do střední Evropy.

Na úvod musím vyzdvidnout společnost Conspiracy, která pořádala tento koncert. Jenom velmi ojediněle odcházím z hudební akce s tím, že by mě něco (co se týče organizace) nenaštvalo. Zde se tak stalo. Žádné přísné kontroly u vstupu, security jsem si ani nevšiml a i tak se neudál žádný incident. A jako bonus pro fanoušky byl při odchodu k dispozici opravdu velký počet plakátů na památku. Je vidět, že tito lidé to dělají z lásky k hudbě a ve jménu všech návštěvníku si jim dovoluji upřímně poděkovat.

Ale teď už k samotné hudební produkci. Oficiální začátek byl stanoven na osmou hodinu a první kapela začala jenom s dvacetiminutovým zpožděním. Jednalo se o mladou německou formaci Scheisse Minnelli. Jejich půlhodinový set začal tím, že zpěvák představil dvě hlavní témata jejich písní – pivo a skateboard. Hned prokázal i svůj skill úspěšným předvedením pár triků na prkně. Pak už začali hrát. Jednalo se o klasický old-school hardcore punk. Kluci vytvořili skvělou show, která postupně strhla i většinu před pódiem stojících fanoušků. Nestává se často, že se již na první předkapelu praktikuje stage diving. K němu se během poslední písně odhodlal i zpěvák a celou ji propařil v pitu s lidmi. Co se týče hudební kvality, tak nic moc, ale o to větší to byla zábava. Na začátek velmi dobrá volba, ale klidně bych příště upřednostnil nějakého zástupce tuzemské punkové scény.Pennywise 4

Po půlhodinové pauze nastoupili na pódium američtí A Wilhelm Scream. Ti na mě udělali kladný dojem ještě před začátkem vlastního setu tím, že se zajímali, jak hraje kapela před nimi, koukali na jejich koncert prakticky celou dobu a taky po každé písni upřímně zatleskali. Scheisse Minnelli nechali svůj skateboard na pódiu, a tak i zpěvák druhé kapely chtěl prokázat svoje schopnosti. Jenomže se mu až tak nedařilo a spadl. Diváci hromadně zatleskali, začalo se hrát a na tento menší nezdar se hned zapomnělo. Hned proto, že A Wilhelm Scream všechny přítomné velmi mile překvapili. Já osobně jsem si doteď myslel, že punk je pro mladé v podstatě již mrtvá hudba a že přežívá jen díky starým kapelám, kterým se ještě nechce do důchodu (Pennywise, Bad Religion, NOFX...). Samozřejmě v to nepočítám "zjevy" české rádoby punkové scény, ve skutečnosti však podprůměrné popové hvězdičky typu Vypsané Fixy a podobně. Světlé výjimky se i u nás najdou, ale bohužel jde z velké části o neoriginální "tříakordové kapely".

Již zhruba po půlce první skladby jsem svůj názor na umírání punkové scény musel změnit. A Wilhelm Scream dokázali, že i melodický punk nemusí disponovat neúnosnou mírou popovosti. Písně si nebyly navzájem skoro vůbec podobné, kytary i basa se pouštěly do častých sól a všichni členové nepostáli ani na moment na svém místě. Tak živelná a akční kapela se jen tak nevidí. Zpěvák, oblečený v basketbalovém dresu Bostonu Celtics (na rozdíl od hip-hoperů ale měl vhodnou velikost :-), pobíhal kde se dalo a i po stolech vedle stage, kytaristi zas neúnavně skákali po celém pódiu. Nechápu, jakto že na tak malé ploše do sebe ani jednou nenarazili. Po konci jejich zhruba pětačtyřicetiminutového setu jsem si dokonce myslel, že můžou překonat i hlavní hvězdy večera. Pennywise si zkrátka na support snad ani nemohli vybrat lépe.Pennywise 3

Po další půlhodinové pauze se čeští diváci konečně dočkali. Poprvé ve své již dvacetileté historii zahráli v naší republice Pennywise. A dostáli svému jménu. Myšlenku, že by se předešlá kapela mohla s nimi rovnat, jsem po pár sekundách musel zavrhnout. I přes svůj věk sršela z muzikantů extrémní dávka energie a chlapi ani na okamžik ze svého nasazení nepolevili. Provedli nás celou historií své tvorby. Koncert trval zhruba hodinu a nejvíc hitů zaznělo z téměř deset let starého alba "Straight Ahead". Poslední skladbou byla (jako na každé jejich show) "Bro Hymn", věnovaná za tragických okolností zesnulému bývalému baskytaristovi kapely – Jasonu Matthew Thirskovi.

Protože mají Pennywise na svém kontě bezpočet hitů, celý koncert bylo slyšet zpěv fanoušků. Tato kapela je známá tím, že hudbu dělá jen pro zábavu. I v Praze nám to dokázala. Když se kytarista ptal, kdo ještě nemá jejich nejnovější album a pár lidí mu neodpovědělo, hned jim přikázal, ať si ho druhý den ráno stáhnou z internetu.

Spousta přítomných byla na jejich koncert doslova nažhavena. Tomu odpovídal i mosh pit, za který by se nemusely stydět ani největší hardcoreové formace. Nedávný metalcoreový koncert Killswitch Engage a As I Lay Dying v tomto klubu působil v porovnání s koncertem Pennywise jako odpolední čajový dýchánek. Permanentní stage diving a pit i mezi sloupy, kde se neodvážili na vzpomínaném koncertě pařit ani metalcoreisté. I hudebníci tím byli evidentně v kladném slova smyslu zaskočeni a po poslední písni pozvali fanoušky na pódium a osobně se s nimi rozloučili.Pennywise 2

Tento večer bude bezesporu patřit mezi největší hudební zážitky většiny přítomných, mě nevyjímaje. Skvělá organizace, hudba i lidi. Jako důkaz může posloužit i to, že skateboard Sheisse Minnelli zůstal ležet na kraji pódia celou dobu i po koncertě Pennywise a žádný nenechavý jedinec si ho nevzal domů. A to jsem ještě nepsal o mimořádně kvalitním zvuku. Ten si taky zaslouží absolutorium. Nebylo ale úplně narváno. Bohužel většina punkerů stále lpí na svých modlách typu Sex Pistols a kvalitní punk rock jim nic neříká. Jestli mám vzpomenout nějaké negativum, napadají mě jen dvě věci. Pennywise k nám přijeli vůbec poprvé, ale i tak nebylo možné zakoupit v jejich stánku žádné CD, jenom trička a jako útěchu pár kazet. A za druhé, mělo by se počítat i s mimopražskými fanoušky. Poslední autobus směrem do Brna a na Slovensko jede v 0:15 a vlak v 0:30. Kdo šel na koncert sám a nechtěl zevlovat po Praze celou noc až do rána, musel odejít během poslední písně. To jsou ale jen detaily, které nemohly nikomu moc zkazit náladu. Ještě jednou děkuji všem, co se zasloužili o tento skvělý večer!

Autorem fotografií je Martin Krajňák.

ball gown perth (14. 04. 2013, 02:01) strapless sweetheart wedding dresses

Why didnt I find this post earlier? Keep up the good work!.