chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Hanson Brothers, Rock Café - Praha, 26. března 2012 (28. 03. 2012, 06:00)

MusicZone | reportáž Hanson Brothers, Rock Café - Praha, 26. března 2012 (28. 03. 2012, 06:00)

Honza Štelcík (28. 03. 2012, 06:00) Hanson Brothers, Rock Café - Praha, 26. března 2012

hansonbrothers

Po necelých čtyřech letech do Čech opět zavítali hokejoví Ramones, vancouverská banda veteránů Hanson Brothers. A dobře pobavili! Sudden Debt Tour (příhodný jméno pro světovou ekonomickou situaci - i když ta neni tak "sudden") absolvují Hanson Brothers s takykanadskou kapelou Invasives. Ti začli okolo půl deváté a přiznám se že pro mě byli absolutní neznámou. A s prvním úderem bicích mi to málem ustřelilo palici. Rokenrol ve svý víc stoner podobě, kde si určitě pošmákli fanoušci NoMeansNo, kteří jsou s Hanson Brothers spjati, až je k nevíře, že z intelektuálních rockerů stávají se zběsilá zvířata zvaná hokejoví fans. To byla jen odbočka, Invasives připomínali instrumentálním provedením Obstacles nebo Russian Circles s více noisovou vervou a nápaditou vokální kulisou. Za hodinu hraní odvedli kus poctivý práce.

Hanson Brothers si připravovali aparáty sami, což bylo velice sympatický. A jen několik minut po dohrání Invasives se potvrdilo pravidlo že když nemůžete hrát rychle, hrajte ještě rychleji. Tak jako to kdysi řešila originální předloha Hanson Brothers. Inspirace je jasná, hlavní devizou nekomplikovaná motorová pila kytary, rychlý cinkot hi-hat a tíha těžký kožený bundy na ramenou. Nebylo už dál na co čekat, "one, two, three, four" naživo znějící jako "van, cá, ťá, tá" a atmosféru předstíranýho hokejovýho buranství nastínil "Hockey Song" následovaný skladbou "100 And 10%". Je paráda sledovat partu padesátníků narvanejch do dresů, s brankářskou geronto maskou v obličeji, na kterou Jiří Holeček dodnes vzpomíná se slzou v oku, při blbnutí u revivalovýho hokejovýho rocku. Doba je plná podivnýho napětí a právě koncerty jako byl tenhle dokážou správně otevřít vrátka střídačky. Tenhle večer šlo prostě především o zábavu, což dokazovali sudí hlídajíc obě strany podia. Na konci si dokonce střihli vzorový stage diving a do publika vpluli jako Donald Brashear z trestný lavice na led. To co byly skladby jako "Blitzkieg Bop", "Pet Sematary" nebo "Sheena Is A Punk Rocker" pro Ramones, to samý jsou písně "Stick Boy", "Not For Mary Lou", "Danielle (She Don ´t Care About Hockey)" nebo "No Emotion" pro Hanson Brothers. Někdy už je problém rozeznat riffy originálu a kopie a o to důvěryhodnější Hanson Brothers jsou. Navíc každý jejich vystoupení je směs zábavný show, parodie, humoru, radosti ze hry, hraní, publika a krásy života. Nevim nevim jak by to dopadlo, kdyby Ramones v sedmdesátym čtvrtym nezachránili rokenrol. A od tý doby co Sparta vypadla s Brnem jsem měl opět ničím nezkaženou čirou radost z bytí. Myslim že jsme si to užili všichni.