chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Mundo Muerto, Klubovna - Dejvice, 18. června 2012 (20. 06. 2012, 20:00)

MusicZone | reportáž Mundo Muerto, Klubovna - Dejvice, 18. června 2012 (20. 06. 2012, 20:00)

Honza Štelcík (20. 06. 2012, 20:00) Mundo Muerto, Klubovna - Dejvice, 18. června 2012

mundomuerto

Je skvělý si uvědomovat že pořád žijete. A to i přes všechny ty věci který vás chtě nechtě, pozitivně i negativně ovlivňují. Ale to si třeba uvědomíte až když před vámi stojí někdo jako Mundo Muerto! Lidi, který mají stejný problémy jako vy, ale protože jsou na turné, tak jsou to problémy o dost víc malichernější. Protože co je lepšího, než bejt na koncertě, na sérii koncertů, na turné s kamarádama a kamarádkama. A navíc s hudbou a postojema, který jsou vám blízký. Jinak byste asi na turné nebyli. Rozumíme si? Teda, s kým jiným byste měli poslouchat podobnou hudbu a měli mít bližší postoje a názory než s lidma se kterýma jste na turné, co?!

Pondělní večer v dejvický Klubovně načli Lakes z Austrálie a to stylem, se kterým nejsme často v konfrontaci. Ve dvojici kytarista/zpěvák, basák a instantní bubeník z automatu předvedli něco na způsob nejmrtvolnější post smrtelný éry osmdesátých let. Za kapelou do toho všeho vlála vlajka Krishna smile a celkově hudba Lakes připomínala elektrofonní verzi manter Shelter z dob alba "Chanting, Prayers And Meditation". Ray Cappo by jásal.

Mundo Muerto se předvedli stylem o dost více přímočařejším. Několik úvodních vět ve španělštině, kterým jsem nerozuměl, ale všichni okolo se smáli, takže zřejmě věděli o co jde. A pak pal! První split audio kazeta, která se pro leckoho zdá býti neposlouchatelná se uvedla do praxe. Pozadu nezůstalo ani loňské LP "Entre El Kaos", z čehož hlavně hymny "Histeria" a "Ni Dios Ni Patria" parádně doplňovaly set. Seru na čistej zvuk!!! To umí ve studiu kdejakej vůl, ale o to se Mundo Muerto nesnaží! Navíc naživo to takhle "zprasit" umí málokdo. V Čechách vypadá každej jako tahle kapela, ale nikdo z nich to tak neumí zahrát! Ale ani za mák... Každopádně hned od začátku si mě získali všichni. Navíc basák v triku Refused (co by na tohle asi řekl Dennis Lyxzén, i když, pravda, MM znějí jako trochu víc hispánštější verze švědských AC4 nebo Final Exit) řádil na maximum spolu se zpěvákem, kytaristkou a bubeníkem. Ten když udělal chybu jel hned dál a nemusel snášet "útrpné" pohledy spoluhráčů a publika jako tomu často bývá. Fuck off! Zkuste si to sami. Kytaristka si jen tak přešlapovala, ale na kytarovými riffy mocně zabíjela a každý z nás by takovou slečnu chtěl mít doma. Na mysl mi vyskočila zhrublá paralela s mexickými Inservibles, což je podobně katastrofální a záporná odnož týhle neskonale energický a "nepříjemný" muziky! Smrtící půlhodinka utekla jako nic. Pot, energie, kapela, lidi. Všechno v pohybu, ve vzduchu... Byla to parádně prašivá punk adrenalinová injekce do zpráchnivělých žil a příjemný vytržení z mrtvýho, zemřelýho světa. Kdo nebyl, může upřímně litovat.

mundomuerto.bandcamp.com/
lakes1.bandcamp.com