chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Hot Water Music, Lucerna Music Bar - Praha, 19. června 2012 (21. 06. 2012, 06:00)

MusicZone | reportáž Hot Water Music, Lucerna Music Bar - Praha, 19. června 2012 (21. 06. 2012, 06:00)

Honza Štelcík (21. 06. 2012, 06:00) Hot Water Music, Lucerna Music Bar - Praha, 19. června 2012

HWM

Na úterý devatenáctého června agentura Conspiracy Concerts připravila opět dobrotu pro vytříbený vkus nás - posluchačů a fanoušků. Do Prahy z Gainesville na Floridě zavítala kapela Hot Water Music v klasické sestavě. Večer spoludotvářely kapely Sweet Empire a La Dispute.

Holandští Sweet Empire projevem připomínali o něco "slavnější" kolegy Rise Against nebo No Trigger ve středním tempu a i hlasová dispozice zpěváka evokovala představu Tima McIIratha a Toma Rheaulta. Půlhodinka plná melodického punk rocku uběhla poměrně snadno, rozhodně se nedá říci, že by nizozemská čtveřice nudila. Na škodu bylo jen trochu statické vystoupení, které zachraňoval právě zpěvák Sweet Empire svými výlety do publika, kde odzpívával některé části písní kapely. V tu chvíli se však v publiku nacházelo pouze pár desítek lidí. SE do skladby kapel přibyli až později ale rozhodně se nejednalo o šlápnutí vedle.

Původně jediným ohlášeným supportem na úterní sešlost byli La Dispute z Grand Rapids jako výbušná směs post rocku, hardcoru a sečného rock ´n´ rollu. V některých pasážích zůstávala stopa po Gallows ještě s Frankem Carterem za mikrofonem. Oproti Sweet Empire šlo o méně přímočarou hudbu. Dnes dost populární post HC přinesl techničtější a náročnější pasáže s náznaky math rocku dánských Obstacles či Russian Circles z USA. Oproti prvním vystupujícím bylo na podiu o dost více pohybu. Na to reagovalo i publikum a zaplnilo prostor před podiem. Na můj vkus jsou však kapely podobné La Dispute snadno zaměnitelné v desítkách dalších partiček.

A Hot Water Music? Chuck Ragan, Chris Wollard, Jason Black a George Rebelo. Téměř už veteráni punk scény začali svůj poctivý set pět minut před desátou. Mezi jednu z písní na startovní čáru patřila výborná "Mainline" z pár týdnů starého alba "Exister", které vyšlo u Rise records po dlouhých osmi letech od předposlední desky "The New What Next", která vyšla na labelech Epitaph a No Idea records. Z novinky zazněly ještě skladby "Drag my Body" nebo "State Of Grace". Celkově se albem "Exister" Hot Water Music zařadili zpátky do hudebních vod, na kterých se bude surfovat ještě dlouho.

Hot Water Music jsou geniální a originální směsicí emo rocku, hardcoru a jsou snad definičním synonymem pro punk rock devadesátých let, spolu s pár dalšími zásadními kapelami dekády. Fanoušci a dokonce média nešetří uznáním a je nutno přiznat, že tady je maximální respekt na místě. Ragan i Wollard na podiu celkem šíleli a postupem času svým přístupem strhli i dosud klidné publikum. Stage diving dokresloval hodně příjemnou a uvolněnou klubovou atmosféru, kterou se povedlo vytvořit. Starší si při poslechu Hot Water Music snad mohli okrajově vzpomenout na Social Distortion, ale kolik lidí dneska Social D. zajímá?

Koncert trval i s přídavkem (včetně parádního coveru Bouncing Souls - "True Believers") cca šedesát minut, ale nebylo to málo. Bylo to prvotřídních šedesát minut perfektního rocku. Precizní výkon a maximální hudební zážitek, který jsem vlastě ani moc neočekával. O co větší bylo překvapení... 100% rock co si moc nezadá s jazzovou přesností a perfekcionismem. HWM zněli skoro jako z alba, připočítejte však nadšení publika a hlavně nadšení, energii a vděčnost kapely.

Jsem rád že se Hot Water Music v roce 2008 vrátili (a je pár kapel, které by naopak měly odejít). Minimálně to vypadá na klubovou akci roku, na čemž se shodnul i okruh mnou vybraných respondetů. Pro mě osobně aspirant na koncert roku všehovšudy. Pokud magazín Magnet o Hot Water Music napsal, že je "nejlepší punkovou kapelou na planetě Zemi", tak já bych si dovolil nominovat je do Rock And Roll Hall Of Fame po bok Ramones, The Clash, Pistolí, Beach Boys a dalších už teď. Mít jenom ten vliv... Velice vydařený úterní večer!