chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Baroness, 007 – Praha, 3. srpen 2012 (07. 08. 2012, 06:00)

MusicZone | reportáž Baroness, 007 – Praha, 3. srpen 2012 (07. 08. 2012, 06:00)

Andrej Hronec (07. 08. 2012, 06:00) Baroness, 007 – Praha, 3. srpen 2012

Baroness

Těžko byste nyní hledali populárnější kapelu než čtveřici kamarádů z Virginie (ale našli-pozn. editora). Ano, řeč je o skupině Baroness, jejíž hudba kombinuje prvky sludge metalu a progressivního rocku. Baroness po dvou letech opět přijeli zahrát do našeho hlavního města a představit svou zbrusu novou, již třetí, studiovou desku "Yellow & Green". Místem koncertu se stal klub 007 na pražském Strahově. Dle mého názoru snad nemohlo být vybráno horší prostředí – minimální prostor jen těžko pojmul všechny příchozí a ovzduší se uvnitř večera postupem večera stávalo čím dál tím horší.

Koncert začal o půl deváté. Jelikož si letos Baroness nepozvali žádnou předkapelu, šlo se ihned na věc. Z reproduktorů už jsou slyšet první tóny zahajujícího intra a hlavní aktéři, jeden po druhém, přicházejí za velké vřavy na pódium. Pozornost byla kladena především na hlavní mozek kapely – Johna Baizleyho. Mladý a charismatický kytarista a zpěvák patří k nové vlně nastupujících muzikantů.

Jakmile zazněl úvodní riff skladby "A Horse Called Golgotha", bylo jasné, že Sedmička zažije velkou jízdu. Tempo koncertu začínalo s každou další skladbou pomalu vzrůstat. Úměrně s tempem však rostlo i klima – opravdu velké teplo a těžký vzduch bohužel trochu kazily celkový skvělý dojem z celého vystoupení.

Většinu skladeb celého pražského setlistu obstarala nová deska. Zazněla vypalovačka "Take My Bones Away", která je klasickým rukopisem americké čtveřice, dále opus "Eula", pomalejší "Foolsong" či můj osobní favorit "Cocainium".

Jestliže divákům bylo velké teplo, těžko říct, jak pojmenovat pocity samotných hudebníků. Baizley si v jedné z krátkých pauz stihl svléknout triko vyprané ve vlastním potu, usušit se do ručníku, na ex "vyžahnout" malou lahev vody a pronést pár slov směrem k divákům. Není se čemu divit. Pohybovat se s nástroji, zpívat a dělat show není vůbec nic jednoduchého.

Tajně jsem doufal, že zazní i věci z debutové desky "Red Album" a dočkal jsem se. Dvanáctou skladbou večera se stává smršť "Isak". Ta patří k mým nejoblíbenějším písním kapely. Ta také ukončila první část večera. Uběhla velmi rychle, až se tomu nechtělo věřit. Pánové se pomalu vytratili z dohledu a po krátkém vytleskávání se vracejí opět na scénu, aby zahráli ještě něco v klasickém přídavku.

V něm zazněl jako poslední instrumentální kolos "Grad" během něhož seskočil Baizley z pódia mezi diváky a ti mu vytvořili cestu jako královi. Ten se procházel se svou kytarou kolem nás a pár šťastlivců si s ním potřáslo nebo jen pláclo. Zazněl poslední akord, Baizley se vrátil ke kamarádům a probíhalo loučení. Došlo i na podpisy nejrůznějších obrázků, fotografií, článků apod. Pak už se Baroness odebrali do zákulisí definitivně…

I přes špatný výběr konání to byl opravdu skvělý zážitek. Baroness ukázali svou velikost a myslím, že o nich bude ještě hodně slyšet.

Setlist: A Horse Called Golgotha, March To The Sea, Foolsong, Swollen And Halo, The Gnashing, Take My Bones Away, Ogeechee Hymnal, Eula, Cocainium, The Line Between, The Sweetest Curse, Isak, Jake Leg, Grad