chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Cars & Trains, Big Spider's Back 28.9. 2012, 007 Strahov (02. 10. 2012, 06:00)

MusicZone | reportáž Cars & Trains, Big Spider's Back 28.9. 2012, 007 Strahov (02. 10. 2012, 06:00)

Radiomir (02. 10. 2012, 06:00) Cars & Trains, Big Spider's Back 28.9. 2012, 007 Strahov

carsJako kluk z vesnice na východním konci republiky vždycky cítím trylky v kolenou, když se dostanu na místo, o kterém jsem si mohl leda tak přečíst. Konečně jsem se teda dostal na Sedmičku, nenáhodně v den koncertu Cars & Trains, pořádaného Silver Rocket. Pokud jste Toma Fileppa nestihli už loni, máte teď další příležitost, dneska byste ještě mohli stihnout Ústí nad Labem, další dny pak Tom projíždí Olomouc, Jihlavu, Písek a Brno.

Podium okupovaly dva pultíky - na obou laptopy, klávesy, efekty a další serepetičky. Levý pultík si zabral Big Spider's Back - usazený v New Yorku a přenášející všechen lesk i špínu Brooklynu do jedniček, nul a vokálu. Atmosférická jízda bez přestávek, letmé poděkování a sálající sympatie a pokora. Každopádně zajímavá práce, rozhodně nepodceňovat.

Cars & Trains aka Tom Filepp působí dojmem tichého podivína, klub prochází se svěšenou hlavou, vyhýbá se očnímu kontaktu. Na podiu se nemění, spíš se víc noří do laborky. Podstatnou část zvuků sampluje pomocí kytary rovnou na podiu - skladby vznikají a zanikají, atmosféra dýchá diametrálně jinak, než na nahrávkách. Tom předvedl introvertní, zadumaný set, spíš v poklidu, než s nervními výjezdy rytmiky. Je to v podstatě ryzí písničkářství, ale zlehka prosakující skrz tu do sebe jdoucí elektronickou hladinu. Naprostý vrchol přišel nečekaně až po konci setu: Tom se nechal vyhecovat k ještě jednomu kousku, a přidal akustickou verzi "We are all fire", zavírák z nové (stejnojmenné) desky. Aran kousek ode mě začal přizvukovat k Tomovu hlasu a já se cítil naprosto skvěle. Jsem tam, kde jsem vždycky chtěl být a zažívám věci, který jsem vždycky zažít chtěl. Díky moc, žejo.