chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Gallon Drunk, Aran Epochal, 30. září, Praha, Malostranská beseda (03. 10. 2012, 06:00)

MusicZone | reportáž Gallon Drunk, Aran Epochal, 30. září, Praha, Malostranská beseda (03. 10. 2012, 06:00)

Radiomir (03. 10. 2012, 06:00) Gallon Drunk, Aran Epochal, 30. září, Praha, Malostranská beseda

gallon drunkGallon Drunk jsou na svojí nelehké pouti už přes dvacet let, James Johnston je hyperaktivní nezmar a vůbec, elán z téhle kapely vyzařuje na dálku. Malostranská beseda jako dějplac slibovala atmosféru jdoucí pěkně ke košilím a pěstěným účesům Gallon Drunk, méně už k Aran Epochal, který předskakoval. Každopádně, tenhle koncert mi toho ukázal hodně, i když ne asi úplně tak, jak bych si původně myslel.

Na koncerty chodím většinou připravený, i když překvapení mám rád taky - tady šlo ovšem o úplně jinou zkušenost. Aran Epochal jsem viděl už loni v rámci turné s Timem Remisem, bylo to moc fajn. Nic míň, nic víc. V Besedě jsem ale okamžikama skoro nedýchal - vždycky jsem Aran Epochal bral s respektem, ale nikdy v tom nehledal nic většího. Tenhle koncert mě posadil na prdel, jako nic předtím. Nebyl to nejlepší koncert v životě, možná by se nedostal ani do první dvacítky, ale šlo spíš o to, jaký ve mně způsobil obrat. Teď už vím, že Aran Epochal patří mezi pět nejdůležitějších věcí, co se v Česku po hudební stránce dějou. Došlo mi to až teď, po tak strašně dlouhé době. Aran nese důležitou výpověď, osobní a přece nabízející ztotožnění. Trochu konkrétněji: "Práce s dřevem" je už v top 5 českých písniček už nafurt, došlo i na "Historie, minulost" z nejnovějšího splitu s Benem, kdy Bene z nahrávky svoji porci mouder taky odříkal. A dočkal jsem se taky coververze (pokud se tomu tak dá říkat, heh) "Poslepu na cestě", která tehdá v Boru chyběla. Fenomenální koncert, který těch pár, co se zvedlo od baru za dveřma, fakt srdečně ocenilo. Nádhera.

A jo, oni vlastně hráli taky Gallon Drunk. Já nechci být nefér, ale všechnu energii - a zní to fakt směšně - ukradl právě Aran. Ono to vypadalo, že do toho Johnston jde fakt tvrdě, ale furt jsem se přistihoval, jak se nudím, jak vizuálně, tak hudebně. Chytl jsem se na dvě věci, zbytek koncertu jsem propendloval mezi vedlejším barem a pozoroval koncert přes obrazovku, což je tak tyvole buržoazní, že jsem se chvílema až styděl. Asi jsem fakt neměl náladu - ale všeobecně to vypadalo, že jsou lidi spokojení. Někteří míň a někteří víc, těch prvních bylo nejspíš víc, vzhledem ke krotkému publiku.

Někdy to prostě nevyjde. Kdybych byl teda větší fanoušek Gallon Drunk, byl bych asi fakt zklamaný, ale kdoví, žejo.