chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Dinosaur Jr. , 18. 2. 2013 Lucerna Music Bar (20. 02. 2013, 20:00)

MusicZone | reportáž Dinosaur Jr. , 18. 2. 2013 Lucerna Music Bar (20. 02. 2013, 20:00)

Radiomir (20. 02. 2013, 20:00) Dinosaur Jr. , 18. 2. 2013 Lucerna Music Bar

dino dinoTěšil jsem se jako dlouho ne. Dinosaur Jr. je jedna z mála kapel, kterou jsem si objevil tzv. "sám", a která byla úplně na začátku. Mascisovy sóla jsem bifloval ještě na svojí první jolanu a lihovým fixem si psal kusy jeho textů na notýsky a levnou akustickou kytaru. Dvě příležitosti vidět Dino Jr. naživo jsem prosral (2008 Praha, taky pořádáno Silver Rocket, 2010 OFF Festival), tenhle koncert mi to měl vynahradit a já chtěl Dinosaurům ty krásný chvíle, které mi připravili, alespoň trochu splatit.

Aran si pár týdnů před koncertem na twitteru povzdechl, že většina koncertů evropského turné Dinosaur Jr. je vyprodaných, ale Prahy se to ani zdaleka netýká. Mám sice příšerný odhad na počet lidí v klubech, ale myslím, že konečný počet lístků se jejich vyprodání alespoň blížil - Lucerna Music Bar byl (ne)příjemně plný.

Zpětně mě dost mrzí, že jsem nešel na nedělní koncert Chrise Brokawa ve Finalu - půlhodina před Dino Jr byla sakra málo. Jsem v podstatě rád, že jsem si jeho alba nenaposlouchával a jeho jméno mi až do koncertu říkalo hodně málo - málokterý koncert mě vytrhl z místa a času jako tahleta půlhodinka. Naprostá paráda.

Před koncertem jsem studoval setlisty, takže jsem byl připravený na to, že uslyším jeden ze dvou , které Dinosaur Jr. na tohle turné převážně hrajou. Dočkal jsem se toho pro mě lepšího - Dino otvírali mojí milovanou "The Lung". Hned zpočátku jsem ale měl problém se dostat to koncertního tempa - to, co se dělo na podiu mi připadalo nic neříkající a odbyté, a následující "Almost Fare" z nového alba mě v tom jen utvrdila (podle mě vůbec nejhorší skladba kapely). Mascis zhruba u třetí skladby řekl svých dvaadvacet slov a do konce koncertu vlastně nepromluvil, což nebylo překvapující, vzhledem k jeho povaze. Koncert mě doopravdy začal bavit až Louovy "Rude" , ale díkybohu už mě úsměv do konce neopustil. Barlow mi potvrdil, že je fantastický basák - přesně tihle lidi boří stereotypy o baskytaristech. Navíc, jeho "Forget the Swan" pro mě znamenala vrchol koncertu, jediný okamžik, kdy jsem měl doopravdy na krajíčku - i když to může znít divně, Lou mě vždycky v Dino Jr. bavil stejně, ne-li víc, než Mascis. Jasně, Dinosaur Jr. jsou Mascisova kapela, ale pro Barlowa mám slabost (Sebadoh mám dneska daleko raději) : je to jako ve filmu, kdy si vás získá vedlejší postava.

Čekal jsem víc, bezesporu. Dinosaur Jr. jsou sice kapela, kterou mám moc, moc rád, ale nejsem k nim většinou nekritický, jako třeba k Morrisseymu. Každopádně: kdybych tenhle koncert viděl v šestnácti, změní mi život. Takhle to byl jen super príma večer, občas deroucí se slzy a další odškrtnutá položka na seznamu have-to-see. Což je ve výsledku vlastně neuvěřitelně super, žejo.