chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Návod na hezčí den? Rickolus! (03. 12. 2013, 20:00)

MusicZone | reportáž Návod na hezčí den? Rickolus! (03. 12. 2013, 20:00)

Agáta (03. 12. 2013, 20:00) Návod na hezčí den? Rickolus!

ricko

Sedím a koukám na malou diskokouli, která se mi točí na prstě. Dostala jsem ji včera od Terezy. Na koncertě Rickoluse a Vlněny. Řekla mi, že mi má připomínat, jak je svět krásný. Když na ni teď tak koukám, vybavuju si ten včerejšek. Tak nějak jsem měla za to, že reporty z koncertů psát nikdy nebudu. Za a) pokud jsou koncerty dobré, tu atmosféru slovy stejně nevystihnu a je mi jedno, že o ně někdo hlupácky přišel, za b) pokud jsou špatné, nemá smysl o nich psát. Dneska ale udělám výjimku. Jsem tak rozněžněná z včerejšího koncertu, že mi to zkrátka nedá. Takže pokud nejste v dobrém rozpoložení, raději přestaňte číst. Mohlo by vám být z toho všeho krásného špatně.

Do brněnského Bora chodím ráda, co ráda - nejrači. Na koncerty Keftes párty chodím taky ráda, protože to nejsou žádní blbci, co by sem tahali nějaké poděly. Včera jsme vyrazili už dřív, takže jsme měli možnost vidět, jak se Boro krásně zaplňuje. Nevím, jak na tom byli Keftesáci s provarem, ale podle mě to s návštěvností nebylo zas tak hrozné. Ale co já můžu vědět. Rickolus už byl taky na místě. Právě s ním přijela i Tereza. Tady je jasný příklad toho, že Rickolus za to stojí. Když jsou lidi schopní dojet z Jihlavy do Brna a dát si takhle dva jeho koncerty po sobě, je to prostě supr! (Alespoň poloviční hec by tady hodně lidí potřebovalo, protože asi netuší, co mají někdy přímo před nosem. Jinak si neumím vysvětlit, proč na některé koncerty přijde třeba jen pět lidí??? Ale zas odbočuju...)

Začátek patřil brněnské Vlněně. Slyšela jsem je pořádně úplně poprvé. Tentokrát kluci zahráli akusticky. To sice může zkusit každá kapela, ale výsledek nemusí stát za to. Ale tady to za to stálo. České texty ? O Brně? Paráda!!! Mělo to takovou super komorní atmosféru. Navíc to nebylo jen o tom, že si vzali do ruky španělky a odehráli, co měli. Šlo cítit, že to bylo celé hezky promyšlené a dotažené. A přitom to neztrácelo energii a údernost. Až jsem si v duchu říkala, jaká to je krása (to slovo padne ještě několikrát, tak pozor). Nechci jim mazat med kolem huby, ale nedá se jinak.

Pak se otočilo pár piv, pár džusíků, pár konverzací a přišel na řadu Rickolus. Je to prostě písničkář, který se ničeho nebojí a hned si vydá dvojalbum. Troubadour. Tenhle ten Rickolus má své já u labelu Circle Into Square (jojo, Astronautalis, Cars & Trains, známe, že). Kytara a všechny ty další nástroje a zvuky z desky dělají tak nenásilně příjemnou poslechovku, že si až říkám, jak to ten člověk dělá. Je zkrátka celá tak hezky pozitivní. Po tom, co jsem celé album před koncertem (i po) sjížděla každý den minimálně stokrát, by mi nevadilo, kdyby toho najednou vydal i víc. V poslední době mě nic takhle nechytlo. Proto je úplně jasné, že jsem se celkem normálně těšila.

Na pódiu seděl típek s čepicí a kytarou. Rickolus. Takový ten příjemný člověk na pohled. Písničkář, který bavil snad všechny v sále. Kytara, kopák, harmonika, jeho projev,... Úplně si pamatuju, jak tam jen tak stojím a usmívám se a jsem hrozně moc ráda, že ho slyším. Vždy když začal novou písničku, chtěla jsem říct: „Tohle je má oblíbená!“. Jenže jsem si uvědomila, že bych to říkala u každé. Takže v rámci zachování důstojnosti jsem to zmínila nahlas jen jednou. Ale teď už stejně všichni víte, jak to bylo. Připadalo mi, jakoby měl kolem sebe nějakou dobrou auru štěstí nebo tak něco. A když se většina lidí na jeho přání zapojí do pochybného vytí při Coyote and Mule, je to jasné - má nás všechny. UNBELIEVABLE. Nakonec zazpíval v kroužku mezi všema těma nadšenýma lidma, což byla taková ta hezká tečka za jeho vystoupením. Potom už se jenom dopíjely drinčíky a večírek pokračoval poklidným tempem dál u baru. Až se nahnul k úplnému konci, kdy je vhodné opustit působiště. Člověk se vrací tím divným nočním Brnem a moc dobře ví, že ten večer byl fajn.

Mimochodem, zrovna dnes v poledne jsem při čekání na autobus zase poslouchala Rickoluse (kdy mě to pustí?) a klouzala se jak malé děcko po zamrzlém chodníku s popraškem toho strašně divného sněhu, co nám tu napadl. V tom jsem si uvědomila, že si ty jeho písničky pobrukuju a hvízdám. Celkem nahlas. Jelikož jsem na zastávce nebyla sama, musela jsem vypadat jako solidní magor. Ale víte co? Bylo mi to úplně jedno, protože díky včerejšímu koncertu jsem byla v tak dobré náladě, že jsem si musela říct: „Tereza měla pravdu - svět je krásnej!" Vím, že má slova nemusí mít pražádnou váhu, ale pokud se Vám někdy naskytne možnost jít si poslechnout Rickoluse, tak neváhejte ani minutu!