chyba/2@/mnt/data/webhosting/ftp/musiczone/www.musiczone.cz/lib/musiczone.php:16 : opendir(./advertising) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory MusicZone | reportáž Trentemoller, 2. října 2014, Praha, Roxy (09. 10. 2014, 19:00)

MusicZone | reportáž Trentemoller, 2. října 2014, Praha, Roxy (09. 10. 2014, 19:00)

Redakce (09. 10. 2014, 19:00) Trentemoller, 2. října 2014, Praha, Roxy

trenbrte

Trentemoller byl jedním z parádních podzimních dárků letošní sezonu. Svou reportáž z něj nám zapůjčil člen experimental trip-hopových Awali a taky DJ Aitcher Clark. Děkujeme.

2.10. 2014 je datum, které si každý fanoušek kytarových orgií a moogovských tučných ploch zapamatuje. Divím se, že Trentemoller ještě není vrchní skladatelem Quentina Tarantina.

Koncert zahajuje duo z Copenhagenu, First Hate. Kluci si asi hodně ujíždějí na Depeche Mode. Melancholický dark synth popový sound, analogové plochy Antona Falcka Gansteda, Joakim Nørgaard jakoby svými tanečními kreacemi Daveu Gahaneovi z oka vypadl. Myslím si, že shlédl nejedno jeho vystoupení. Toto duo připravuje skvělou atmosféru na uvítanou.

U Trentemollera jsem si nebyl jistý, co čekat. Záznamy z jeho vystoupeních jsem raději moc nezkoumal, abych byl překvapený do poslední minuty. Popravdě, poslední album jsem moc neposlouchal, protože mě na první náslech moc nezaujalo, každopádně to napravím. V duchu jsem doufal, že uslyším starý pecky, jako jsou Moan, Miss You a věci z předposledního alba Into the Great Wide Yonder a tak se i stalo.

Jestli se Vám Trentemoller libí jako producent, tak věřte, že na živo je 100krát lepší, živější, emotivnější. Bubeník pobavil, když si při bubnování zapálí cigaretu a dál pokračuje ve své práci. S přibývajícíma minutama band graduje atmosféru. Miss You, které sám Trentemoller hraje na svém Moog Vyoager a Xylophonu nakonec zakončují s kytaristou ve zvukové orgii nekonečných delay feedbacků, dav šílí a já taky. Toto všechno je doprovázené oslepující světelnou show, která asi nepotěší epileptiky, ale s hudbou to skvěle spolupracuje. Anders Trentemoller tleská, děkuje publiku a kapela se odklízí do zázemí. Klubem se rozléhá pískot a potlesk, což známe, že chce ještě přídavek. Band nastupuje v celém svém složení a jako další věc slyšíme Moan, kterou známe spíše jako taneční klubovou záležitost, což neplatí v tomto případě a jak už jsem psal, že Trentemoller na živo má prostě koule, tak kapela rozjíždí svojí předposlední elektronicko-akustickou orgii, kterou završuje Tarantinovkou Silver Surfer Ghost Rider Go!!!. Strhující atmosféru koncertu zakončuje vděčný potlesk, muzikanti děkují publiku a pro dnešní večer máme padla. Velké díky zvukařovi, který opět dokázal, že v Roxy se dá udělat dobrý zvuk.

Použité foto je z ofi facebooku Trentemoller. www.facebook.com/trentemoller

awali.bandcamp.com